Weboldal tervezés

A weboldal tervezésre fordított idő többszörösen megtérül. Nem csak azért mert szebb és jobb lesz, hanem főleg azért, mert hasznosabb. Értelmet fog nyerni a belefektetett energia, amennyiben az alábbiak közül bármelyik megtörténik:

  • Cégek folyamatosan jelentkeznek be weblapodon keresztül.
  • Termékértékesítésed megsokszorozódik.
  • Céged brandje felértékelődik, ismertséged megnövekszik.

Előfordulhat, hogy eléred ezen lehetőségek bármelyikét, azonban ahhoz, hogy biztosan elérd, tervezésre lesz szükség. Ebben próbálunk segíteni. Nézzük, milyen lépései lehetnek honlapod megtervezésének!

Célok meghatározása

Weboldal tervezés - Bluebird

Első és legfontosabb annak meghatározása, hogy mi számodra a céges weboldal készítés célja. Azért készül, hogy megrendelőket hozzon bejövő megkeresések által? Vagy azért, hogy növelje a céged brandjét? Esetleg azért, hogy a weboldalon keresztül termék-, vagy szolgáltatásértékesítést végezz? Esetleg információkat akarsz megosztani vagy közösséget építeni? Fontos eldönteni, hogy pontosan mit is vársz az elkészítendő weblapodtól! 

A célok tisztázása segít annak felmérésében, hogy mennyi időt, energiát és pénzt érdemes a weblapod tervezésére szánni. Határozd meg pontosan, hogy mit vársz, mekkora forgalomnövekedést (HUF), havonta hány bejelentkező ügyfelet!

Célközönség meghatározása

Meghatározandó, hogy kinek szól a weblapod, ki a weboldalad célközönsége. Ennek tudatában kell definiálni a tartalmat, a kommunikáció stílusát, weblapod funkcionalitását, a megjelenésés és stílusjegyeit, de még azt is, hogy desktop-, vagy mobilfelhasználás kiszolgálása az elsődleges prioritás.

Versenytárselemzés

A legtöbb weblap fejlesztése előtt érdemes megvizsgálni a konkurenciát. Főleg hangsúlyos ez, ha a weboldallal szemben támasztott követelmények között szerepel az, hogy weboldalad minél nagyobb forgalommal rendelkezzen, azaz minél többen látogassák. Versenytárselemzés során érdemes összeírnod legerősebb versenytársaidat és megnézni, elemezni online forgalmukat. Próbáld megérteni, hogy mit csinálnak pontosan. Ha erősebb versenytársakat elemzel, általában oka van annak, amit csinálnak és ahogy csinálják. Ha már tisztán látod, hogy miben erősebbek versenytársaid, lesz esélyed arra is, hogy jobb legyél náluk. 

Weboldal tervezés - Bluebird

Kulcsszókutatása

A kulcsszókutatás az online jelenlét nagyon fontos tervezési lépése. Sőt, nem is lépése, hanem visszatérő tevékenysége. Kulcsszókutatás alatt azt a folyamatot értjük, ahol megvizsgálod, hogy üzletedhez, online megjelenésedhez milyen kulcsszavak tartoznak és melyik kulcsszóra havonta hányan keresnek rá.

Ahhoz, hogy komoly online forgalmad legyen, elkerülhetetlen, hogy legyen valaki a céged körül (vagy benne), aki profi a kulcsszókutatásban. Ha ez hiányzik, akkor maximum szép lesz a weboldalad, de forgalom nem igazán lesz tapasztalható, vagy nem olyan szintű, mint lehetne.

Kulcsszókutatáshoz számtalan szoftver található online, mi az SERanking nevű eszközt használjuk.

Tartalomstratégia

A tartalomstratégia alatt jelen vonatkozásban azt értjük, hogy a célok, a közönség, a versenytárselemzés és a kulcsszókutatás eredményeit összesítve meghatározásra kerül a honlap tartalma, a tartalomkészítés sorrendje, a tartalom megjelenítésének módja és formája. Mit is jelent ez? Azt jelenti, hogy felépítésre kerül honlapod forgalma. Kulcsszavanként, oldalanként, blogonként. Lépésről-lépésre. A tartalomstratégia nem elvont dolog, hanem nagyonis konkrét terv arra vonatkozóan, hogy hogyan lehetsz jobb az online térben, mint versenytársaid.

Oldalstruktúra tervezés

A tartalomstratégia alapján könnyen összeállítható honlapod oldalstruktúrája. Ennek keretében meghatározásra kerül az összes olyan oldal, amivel honlapodnak rendelkeznie kell. Ide tartoznak a szolgáltatás oldalak, a bemutatkozó oldalak, a kapcsolati oldal, blogok, stb.

Szintén megtervezésre kerül, hogy az oldalak hogyan kapcsolódnak egymáshoz. Látszólag egyszerű kérdések ezek, de nem azok. Számtalan megoldás van, aminek alkalmazásával honlapod egyes oldalai komoly forgalomra tehetnek szert.

Arculat- és oldalsablonok tervezése

Design tervezés kiindulópontja a meglévő céges arculatod lehet. Ez alapján érdemes rögzíteni a céges online kisarculat elemeit, így a logót, főbb színeket, tipográfiát (betűtípusokat, betű színeket és -méreteket). Oldalsablonok (nyitólap, egyszerű weboldal, blog oldal, stb.) tervezését az arculat első körös véglegesítése után érdemes elkezdeni. 

A témáról többet megtudhatsz "WordPress weboldal készítés lépései" című oldalunkon.

Külső kapcsolatok tervezése

Az interface tervezés nem más, mint annak végiggondolása, hogy honlapod milyen külső rendszerekkel (ide értve a saját szoftvereidet is) kapcsolódik, milyen irányú adatmozgásra van szükség és milyen adatok milyen formában kerülnek felhasználásra.

Mint említettük, külső rendszer lehet saját vállalatirányítási rendszered, de akár egy külső adatforrás is. 

A külső rendszereket érdemes számbavenni, meghatározni, hogy pontosan hogyan illeszkedik honlapodhoz, miben viszi előre weblapodat, és csak ezt követően érdemes bármi másról (pl. technológia, fejlesztés ütemezése, költségek, stb.) gondolkodni.

Egyéb tervezési feladatok

Weboldal tervezés kapcsán számos egyéb tervezési feladat is felmerülhet. Ilyenek például a weblap fejlesztésével, üzemeltetésével kapcsolatos tervezési feladatok, marketing feladatok tervezése, social media megjelenések tervezése, stb. Ebben a leírásban azonban maradnánk az üzleti és tartalomstratégia oldali tervezési feladatoknál. Azoknál, melyek azt biztosítják, hogy weblapod hozzájáruljon üzleted sikeréhez.

WordPress témában nézd át alábbi tartalmainkat!

Mi a WordPress?

Mi a WordPress és mire használható?

Blogpostunkban bemutatjuk a WordPress-t, bemutatjuk piaci részesedését, sikerének titkát és néhány versenytársat is felvonultatunk. 

Wordpress bővítmények - Bluebird blog

10 WordPress bővítmény céges weboldalakhoz

Blogunkban bemutatjuk, hogy mi a plugin, mire használható, továbbá mi alapján tudod kiválasztani a bővítményeket. Bemutatunk 10 olyan WordPress plugin-t, melyek rendkívül népszerűek, egyszerűek és jól használhatóak. A legtöbbet mi is használjuk saját weboldalunk fejlesztéséhez.

Wordpress weboldal tervezése - Bluebird

WordPress weboldal TERVEZÉS lépései

Megmutatjuk cégvezetői szemüvegen keresztül, hogy milyen lépések vezetnek egy jól működő weboldal kialakításához. Az erős üzleti gondolkodásmód miatt tartalmunk nem tér ki sem design, sem műszaki tervezési lépésekre. 

Wordpress weboldal készítése

WordPress weboldal KÉSZÍTÉS lépései - AJÁNLATKÉRÉS

Ha WordPress weboldalt szeretnél készíttetni, keress minket! Szolgáltatás oldalunkon megtudhatod, mire számíthatsz. Bemutatjuk neked a WordPress weboldal fejlesztés lépéseit egyesével. Ha nincs szükséged arra, hogy mi készítsük el oldaladat, akkor is hasznos információkat kaphatsz arról tartalmunkról, hogy mire érdemes figyelned.

Ajánlatkérés - Weboldal tervezési feladatok ellátására

Szoftverfejlesztés

Ajánlatkérés