Munkaerő-közvetítés 2025-ben: jelentés, díjtípusok, garancia, folyamatlépések. IT és nem-IT példák, esettanulmány, letölthető checklist.
More...
Blogposztunkat munkaadók, álláskeresők, HR szakemberek és fejvadász cégek számára készítettük. Célunk az, hogy a piac minden érintett szereplője számára releváns, hasznos és megbízható információkat adjuk a munkaerő-közvetítés tevékenységről.
Mi az a munkaerő-közvetítés?
A munkaerő-közvetítés olyan szolgáltatás, amelyben engedéllyel rendelkező munkaerő közvetítő cég felkutatja, előszűri és bemutatja a megfelelő jelölteket a megbízó cégnek; munkaszerződés közvetlenül a munkáltató és a jelölt között jön létre.
Munkaerő-közvetítés során egy külső szakmai szolgáltató cég, azaz a munkaerő-közvetítő (más néven fejvadász cég) vállalja, hogy a megbízó cég igényei alapján kutatja fel, válogatja elő és prezentálja a legalkalmasabb jelölteket. A jelöltek számára pedig azt, hogy számukra olyan munkáltatót találnak, akikhez a szakember szakmailag, soft skillek alapján és kultúrálisan is illeszkedik.
A munkaközvetítő feladata, hogy a pozícióhoz technikai és soft skill szempontból egyaránt illeszkedő szakembereket ajánljon, minimalizálva a betöltési időt és azzal összefüggő kockázatokat.
Az állásközvetítés a jelöltek számára ingyenes!
Kik vesznek részt a munkaerő-közvetítésben?
- 1Megbízó: az ügyfél, többnyire HR vezető vagy recruitment szakember, aki gyorsan kellő tapasztalattal rendelkező szakembert szeretne felvenni, kiválasztani, továbbá a szakmai vezetők, akiknek a csapatába a HR végzi a kiválasztást
- 2Jelölt: az a szakember, aki megfelel a szakmai és soft skill elvárásoknak
- 3Munkaerő-közvetítő cég: aki a teljes toborzási folyamatot menedzseli. A toborzó cég részéről sourcerek és recruiterek is részt vesznek a folyamatban. (Sourcer: aki a jelöltkeresést végzi, recruiter: aki a szakmai interjúztatást látja el és aki az ügyféllel a kapcsolatot tartja.)
Miért jó a munkaerő-közvetítés a munkáltatóknak?
A munkaerő-közvetítés nem pusztán egy szolgáltatás, hanem a cégek számára stratégiai eszköz, amely megfelelően alkalmazva jelentős versenyelőnyt érhetnek el a munkaerő-kiválasztás területén. Hiszen, ha gyorsan tudnak szakembereket munkába állítani, azzal időt takarítanak meg, továbbá a megfelelő szakember kiválasztásával nagyobb hozzáadott értéket teremtésére nyílik lehetőség a cég számára és egyúttal a céges fluktuáció is alacsony szinten tartható.
Ugyanakkor, mint minden komplex folyamat, ez sem mentes a kockázattól.
1. Rövidebb toborzási idő
A munkaerő-közvetítés egyik legnagyobb előnye, hogy segítségével lényegesen rövidebb idő alatt juthat hozzá a megrendelő a megfelelő szakemberekhez. Egy tapasztalt közvetítő ügynökség adatbázisából és hálózatából épp azok a jelöltek érhetők el, akik egyébként passzív álláskeresőként nehezen lennének megszólíthatók. Ez a gyorsaság különösen akkor értékes, ha váratlanul megüresedett egy pozíció, vagy nagy számban kell szakembereket felvenni a megrendelőhöz.
2. Sikerdíj
A következő előny a kockázatmegosztás és a garanciális konstrukciók alkalmazása. A munkaerő-közvetítők általában sikerdíjat kérnek, amely csak akkor válik esedékessé, amikor a kiválasztott szakember munkába áll. Előtte tehát nincs költsége a megrendelőnek.
3. Garancia
Munkaidő alatti felmondás, vagy elbocsátás esetén a munkáltató kérheti a garancia feltételek alkalmazását, melyben az ügynökség ingyenes cserét vállal, vagy visszatéríti a számára kifizetett sikerdíj egy részét vagy egészét. Ez a garanciális elemeket tartalmazó modell minimalizálja a megbízó anyagi kockázatát.
4. Belső HR erőforrások felszabadítása
A megrendelő számára nagy előny a belső HR-erőforrások felszabadítása: míg a szervezet toborzási kapacitása a napi hirdetések, önéletrajz-szűrés és interjúk megszervezésével telik, egy külső szakértő teljes egészében átveszi ezeket a feladatokat. Ezáltal a HR-esek és a menedzsment olyan stratégiai tevékenységekre koncentrálhat, amelyek valós üzleti értéket teremtenek: például a szervezeti kultúra fejlesztésére vagy a belső tehetség menedzsmentre.
5. Employer branding
A professzionális munkaerő-közvetítő hozzájárul a munkáltatói márka, azaz employer branding erősítéséhez. A munkáltatót a munkaerő-közvetítő jól ismeri, sőt tudja azt is, hogy miért érdemes az adott cégnél dolgozni. Ennek kommunikációja nagymértékben javíthatja a megrendelő munkáltatói márkájának erejét. Emellett a megrendelő önmaga is nagymértékben tehet azért, hogy employer brandingje erős lehessen, gondoljunk csak az átgondolt és működő onboarding folyamatokra, a toborzásban részt vevő szakemberek felkészültségére és profizmusára.

Miért jó a munkaerő-közvetítés a munkavállalóknak?
A munkaerő-közvetítő ügynökség igénybevétele számos előnyt kínál a jelöltek számára is, melyek jelentősen megkönnyítik és felgyorsítják számukra az álláskeresés folyamatát.
1. Hozzáférés rejtett álláslehetőségekhez
A közvetítők közvetlen kapcsolatban állnak munkaadók döntéshozóival, így olyan pozíciókat is elérhetővé válnak általuk, amelyek nyilvános álláshirdetésekben nem szerepelnek. A publikusan meg nem jelenő álláslehetőségek száma nagyon magas. Nem is képzelnéd!
2. Több érdekes álláslehetőség 1 helyen
A munkaerő-közvetítő cégek egyszerre több olyan álláslehetőséget kínálnak a munkavállalók számára, melyek megfelelőek lehetnek nekik, akár szakmai szempontból, akár adott domainen belül, akár a vállalati kultúra vonatkozásában.
3. Karrier- és bértanácsadás
A munkaerő-közvetítő cégek naprakész piaci adatok (pl. Bluebird IT Salary Guide) alapján segítenek meghatározni a reális fizetési sávokat mind a munkavállalók, mind a munkáltatók számára.
Ez létfontosságú, hiszen egyik munkáltató sem szeretné, ha rövid ideig kevesebbet fizessen a munkavállalónak, cserébe elveszítse őt viszonylag hamar az új megkeresések miatt. Jó a munkavállalók számára is, akár túl alacsony, akár túl magas a bérigényük. Reális, piaci bérek kialakításában érdekeltek a felek.
A munkaerő-közvetítés során a toborzó cég segít a munkavállalónak a CV kialakításában, továbbá segít abban is, hogy információkkal, tanácsokkal lássa el a munkavállalót a piaccal, munkáltatókkal és lehetőségekkel kapcsolatban.
4. Gyorsabb elhelyezkedés és kevesebb adminisztráció
A fejvadász ügynökség intézi a lehetséges nyitott álláslehetőségek összegyűjtését és bemutatását, a dokumentumok (pl. jellemzés, összesítők) elkészítését és az interjúidőpontok egyeztetését, így a jelölt a teljes folyamat során a szakmai felkészülésre összpontosíthat.
5. Ingyenes
A munkaerő-közvetítés az álláskeresők számára teljesen ingyenes. Vannak olyan cégek, akik külön szolgáltatásokért, például CV készítésért pénzt kérnek, de szakmai véleményünk az, hogy minden olyan munkaerő-közvetítő céget, amely pénzt kér bármilyen szolgáltatásért a jelöltektől, messzire érdemes elkerülni.
Ki végezhet munkaerő-közvetítés tevékenységet Magyarországon?
A tevékenységet jogszabály szabályozza, és a munkaerő-közvetítői jogosultság megszerzéséhez egyaránt szükség van megfelelő szakmai képzettségre és gyakorlatra, valamint előírt vagyoni letétre.
A nyilvántartott közvetítők egyedi azonosító számmal rendelkeznek, és évente kötelesek beszámolni tevékenységükről a felügyeleti szervnek.

Munkaerő közvetítés folyamat rövid áttekintése
A munkaerő-közvetítés folyamata olyan, mint egy precízen megszerkesztett szimfónia: minden egyes szakaszban más-más eszközt és szakértelmet hívunk segítségül, hogy a végeredmény – a tökéletes szakember – valóban harmonikusan illeszkedjen a csapatotokba.
1. Igényfelmérés
Elsőként az igényfelmérés során ásunk mélyre: nem elég csak egy pozíció megnevezést és egy technológiai listát átbeszélni, hanem részletesen ki kell alakítani a profilt, akit az ügyfél keres. A toborzó cég felméri, milyen szakértelemre (pl. informatika esetén programozási nyelvek, keretrendszerek) van szükség, mekkora tapasztalat kell a betöltendő pozíció esetében, milyen soft skill elvárásai vannak a megrendelőnek – például magas együttműködési készség vagy vezetői készségek.
Munkaerő-közvetítés során rendkívül fontos, hogy a fejvadász cég megértse az ügyfél értékeit és vállalati kultúráját is, hogy a kiválasztott szakemberek ne csak szakmailag, hanem emberileg és értékrend szerint is passzoljanak a megrendelő csapatához és elvárásaihoz.
Az igényfelmérés során átbeszélésre kerül az ütemezés (mik hány szakembert kíván a munkavállaló felvenni) és a költségkeret is. Költségkeret alatt ebben az esetben azokat a bérsávokat értjük, amikben a megrendelő gondolkodik. (IT területre a Bluebird IT Salary Guide mutatja meg munkakörönként és tapasztalati szintenként az aktuális bérsávokat.)
2. Sourcing fázis
A sourcing (azaz jelöltkeresés) szakaszban a munkaerő-közvetítő cég a saját adatbázisát, külső adatbázisokat, social media csoportokat, egyéb jelöltforrásokat és hirdetési felületeket használva megkeresi a potenciális jelölteket.
A keresés során megszólításre kerülnek az aktív (éppen állást kereső) és passzív (nem kereső) szakemberek. A cél nem csupán a profilok begyűjtése, hanem az is, hogy a szakemberek számára érdekes és szakmailag megfelelő állásajánlatok kerüljenek bemutatásra.
Manapság a megkeresés többnyire üzenetben történik (LinkedIn, email, stb.), melynek célja a pozícó iránti érdeklődés felkeltése, illetve korrekt és hiteles információátadás a nyitott pozíciókról. Sok fejvadász cég szakmai meetupokon, szakmai Slack-csatornákon és akár GitHub-repo-elemzésekkel is bővíti jelölt forrásait.
3. Jelölt interjú, értékelés
A megkeresést követően kötelező elem a rövid szakmai interjú, melynek keretében (online vagy telefonon) a munkaerő-közvetítő cég bemutatja az álláslehetőséget a szakemberek számára, továbbá egyeztetik, hogy a nyitott pozíció mennyire érdekes a jelölt számára. A recruiter (munkaerő-közvetítő cég szakembere) felméri a jelölt szakmai alkalmasságát, soft skilljeit, továbbá azt, hogy a szakember mennyire illeszkedik a megrendelő cégkultúrájába, csapatába. Szintén témája az interjúnak a jelölt bérigénye.
A szakmai tudás és személyiségjegyek felmérése cégenként változó módon történik és pont ez adja a különbséget abban, hogy egy adott toborzó cég milyen színvonalon képes feltértékezni a szakember tudását és készségeit.
Megdöbbentő, de vannak olyan fejvadász cégek, akik nem végeznek interjút, pusztán a CV alapján hoznak döntést arról, hogy a jelöltet továbbítják-e az ügyfelüknek.
Az interjúról rövid értékelés, jellemzés készül a szakemberről, melybe belekerül minden olyan információ, ami a megrendelő számára fontosak ahhoz, hogy első körben megismerje a jelöltet, a szakember tudását, képességeit, motivációit, szakmai érdeklődési területét.
4. Jelöltek anyagának továbbítása megrendelő részére
Miután összeállt a legígéretesebb shortlist – általában 3-5 jelölt részletes szakmai profillal –, a munkaerő-közvetítő cég átküldi a jelölt önéletrajzát és jellemzését a megbízónak. Ebben az egységes, sablonba rendezett dokumentumban vagy emailben szerepel a jelölt neve, jellemzése és bérigénye.
5. Megrendelő oldali interjú
A megrendelő az átküldött jelöltanyagot átnézi és döntést hoz arról, hogy melyik jelölttel szeretne megismerkedni, ezt követően interjút szervez a szakemberrel. A megrendelő oldali interjú 1 vagy akár több interjút is jelenthet, hiszen gyakran a HR feladata a jelöltek további szűrése, a terület vezetőjének (IT, pénzügy, stb.) pedig a szűrt jelöltállományból azok kiválasztása, akik számára ajánlatot kívánnak tenni.
6. Ajánlattétel, szerződéskötés
Az követően, hogy az ügyfél szakemberei (HR és szakmai terület) kiválasztják a jelöltet, ajánlatot küldenek neki a munkakör pontos megjelölésével, kezdés dátummal és bérrel.
Ebben a szakaszban a munkaerő-közvetítő cégnek az a feladata, hogy az ügyféllel és a szakemberrel is egyeztetve elősegítse a megállapodás megkötését. Gyakran a kínált és igényelt bér nem egyezik és a felek azt gondolhatják, hogy a munkaszerződés sem fog aláírásra kerülni, de egy jó fejvadász cég közbenjárása segíthet a feleknek jobban megérteni a másik fél igényét és némi rugalmasságot is elérni a bérek tekintetében.
7. Onboarding, garanciális időszak
A munkakezdést követően (sokszor már előtte!) kezdődik az onboarding időszak a kiválasztott jelölt számára. Az első napokban megkap minden hozzáférés a rendszerekhez, dokumentációkhoz, céges szabályzatokhoz annak érdekében, hogy munkát minél hamarabb és zökkenőmentesebben el tudja kezdeni. Sok ügyfélnél egy kijelölt mentor vezeti végig az új szakembert a cégen (fizikailag bemutatja) és a beilleszkedés szakaszon.
Munkakezdéskor a toborzó cég jogosulttá válik a munkaerő-közvetítési sikerdíjra.
Később, általában 3 hónapon belül amennyiben a megrendelő és jelölt mégsem úgy dönt, hogy a próbaidőt követően is együtt dolgoznak, a munkaerő-közvetítő cégnek eleget kell tennie garanciális kötelezettségeinek, mely lehet jelöltkeresési garancia, de lehet pénzvisszafizetés is.

Díjszabás a munkaerő-közvetítésben
A díjszabás és a költségmodellek megválasztása kulcsfontosságú mind a megbízó cég, mind a közvetítő ügynökség számára: átláthatóságot, költségkontrollt és a sikeresség garanciáját kell egyszerre biztosítaniuk.
A leggyakoribb konstrukciók a következők:
1. Teljesítményalapú (success fee) modell
Ebben az esetben a munkaerő-közvetítő cég díjazása csak abban az esetben válik esedékessé, ha a jelölt sikeresen munkába áll. Tehát a teljesítés dátuma a munkakezdés dátumával egyenlő.
A sikerdíj rendszerint a jelölt első éves bruttó alapbérének százalékában kerül meghatározásra, és általában 15–25 % között mozog.
Léteznek ez alatti és fölötti ajánlatok is, de a szakmai sztenderdek ezek. Érdemes óvakodni a túl magas sikerdíjaktól is, mert többe kerül, mint kellene, és az alacsony sikerdíjaktól is (mert gyakran az ilyen munkaerő-közvetítő cégek silány munkát végeznek vagy nem is tudnak megfelelő jelölteket küldeni.
A sikerdíj a fejvadász cég számára erős ösztönzőt teremt a megfelelő jelölt kiválasztására és a minőségi szolgáltatásnyújtásra.
2. Előleg és sikerdíj kombinálása (hybrid modell)
Számos ügynökség alkalmaz olyan hibrid konstrukciót, ahol a megbízó a megtett munka ellenértékeként a projekt indulásakor egy előleget fizet (fix összeg vagy a várható sikerdíj 25–50 %-a), majd a jelölt munkábaállása esetén kiegyenlíti a fennmaradó részt.
Ez a modell közvetlenül fedezi a toborzás kezdeti költségeit (adatbázis-szűrés, hirdetés, interjúk szervezése), ugyanakkor fenntartja a teljesítményalapú felelősségvállalást is. Csak akkor szabad alkalmazni, ha a munkerő-közvetítő cég már többször bizonyított és biztos lehet benne a munkáltató, hogy a teljesítéssel nem lesz probléma.
3. Exkluzív (retained) díjmodell
Felsővezetői toborzások esetén alkalmazzák, ahol a keresés során teljes diszkréciót és kiemelt intenzitást vár el a megrendelő.
A díj ilyenkor három fázisra bomlik: az első harmadot a szerződés aláírásakor, a másodikat a shortlist átadásakor, a harmadikat pedig a munkaszerződés sikeres megkötésekor kell megfizetni.
A százalékos mérték ebben az esetben is a jelölt éves fizetésére vonatkozik.
4. Projekt- vagy retainer alapú díj
Nagy volumenű, folyamatos toborzási igény esetén – amikor egy szervezet például negyedévente többszáz jelöltet kíván felvenni – gyakori a fix, havi vagy negyedéves retainer modell.
Ilyenkor egy előre kalkulált, viszonylag alacsonyabb fix díjat fizet a megbízó, amely fejében a munkaerő-közvetítő korlátlanul végzi a jelöltkutatást és interjúztatást. Ez a konstrukció kiszámítható költséget jelent, és rugalmasan skálázza a szolgáltatást a növekvő igényekkel.
Kockázatok a munkaerő-közvetítésben
A munkaerő-közvetítésnek is megvannak a lehetséges buktatói.
1. Hibás vagy hiányos pozícióleírás
Ha a pozíció követelményeit nem kerülnek részletesen definiálásra, a közvetítő gyakran csak általános profilokat tud felsorakoztatni, ami végül hosszabb választási folyamatot és elégedetlenséget eredményez.
Megjegyzendő, hogy egy jó fejvadász cég képes arra, hogy az ügyféllel addig dolgozzon a pozíció leírásán, amíg az el nem éri azt a szintet, hogy részletes, pontos és csak olyan dolgokat tartalmaz, amire a munkáltatónak valóban szüksége van.
2. Átláthatatlan díjszabás
Szintén kockázatot rejt magában az átláthatatlan díjszabás. Ha a szerződésben rejtett költségek vagy nem világos garanciák vannak, a végén jelentős többletkiadás keletkezhet a munkaadó számára. Ezért mindig olyan partnerrel érdemes dolgozni, aki a sikerdíj mértékéről és a garanciális feltételekről egyértelműen kommunikál és ahol a szerződés is ezzel összhangban van.
3. Jelölt nem illeszkedik a csapathoz
Egy harmadik lehetséges buktató, hogy a kiválasztott jelölt szakmailag passzol ugyan, de a csapat kultúrájába nem illeszkedik. A problémát a technikai tesztek mellett viselkedésalapú interjúk és a referenciák körültekintő ellenőrzése oldhatja fel: így biztosítható, hogy a szakember nemcsak a munkaköri leírásnak, hanem a szervezeti dinamikának is megfelel.
4. GDPR
A jogi és adatvédelmi megfelelés elhanyagolása súlyos következményekkel járhat. Mindenképpen érdemes meggyőződni arról, hogy a munkaerő-közvetítő cég az adatvédelmi törvénynek megfelelően végzi a munkáját, és mint önálló adatkezelő teljes felelősséget vállal a teljes toborzási folyamat rá eső részéért.
5. Elhúzódó toborzás vagy jelölthiány
Sajnos sok munkaerő-közvetítő cég van Magyarországon, akik ígérnek fűt-fát és végül nem tudnak jelölteket küldeni a megrendelő részére vagy csak nagyon sokára. Ez egyrész abból adódhat, hogy nem értenek a területhez (pl. IT), másrészt abból, hogy a szerződéskötés érdekli őket, a teljesítésre pedig nincs meg a megfelelő szakemberük.
Mindenképpen érdemes tájékozódni a piacon arról, hogy adott munkaerő-közvetítő cég mennyire hiteles és mennyire tartja ígéreteit és vállalásait.
Mi a különbség a munkaerő-közvetítés és a munkaerő-kölcsönzés között?
A munkaerő-közvetítés és a munkaerő-kölcsönzés két, gyakran egymással összekevert szolgáltatás, mégis lényegesen különböznek egymástól mind jogi értelemben, mind a napi gyakorlatban.
1. Jogviszony
Munkaerő-közvetítés | Munkaerő-kölcsönzés |
|---|---|
Munkaerő-közvetítésnél a közvetítő ügynökség feladata kizárólag a megfelelő jelölt megtalálása és a megbízó céghez ajánlása. A megbízó szerződik a jelölttel, ő lesz a munkavállaló. A megbízó vállalat és a szakember között közvetlen munkaszerződés kerül megkötésre. | Munkaerő-közvetítésnél a közvetítő ügynökség feladata kizárólag a megfelelő jelölt megtalálása és a megbízó céghez ajánlása. A megbízó szerződik a jelölttel, ő lesz a munkavállaló. A megbízó vállalat és a szakember között közvetlen munkaszerződés kerül megkötésre. |
2. Díjazás és költségmodellek
Munkaerő-közvetítés | Munkaerő-kölcsönzés |
|---|---|
Közvetítés esetén a megbízó egyszeri sikerdíjat (placement fee) fizet abban az esetben, ha a jelölt ténylegesen munkába áll. A díj általában a jelölt első éves bruttó bérének százalékában kerül megállapításra. | Kölcsönzésnél a kölcsönadó cég óradíj- vagy napi díj alapon számláz a kölcsönbe vevőnek, ami tartalmazza a munkabért, járulékokat, adminisztrációs költségeket és a kölcsönbeadó haszonkulcsát. |
3. Felelősség és kockázat
Munkaerő-közvetítés | Munkaerő-kölcsönzés |
|---|---|
Munkaerő-közvetítésnél a közvetítő garanciát nyújthat a jelölt szakmai alkalmasságára, de a foglalkoztatás további részleteiért (beilleszkedés, képzés, munka szervezése) a megbízó felel. | Munkaerő-kölcsönzésnél a kölcsönbeadó vállalja a teljes munkáltatói kötelezettséget (bért, biztosításokat, adminisztrációt), ugyanakkor viseli a jogszabályi megfelelés és a munkajogi kockázatok terhét is. |
4. Időtáv és rugalmasság
Munkaerő-közvetítés | Munkaerő-kölcsönzés |
|---|---|
Munkaerő-közvetítés esetén általában határozatlan idejű munkaszerződés kerül aláírásra. A munkáltató hosszú távon számít a munkavállalóra és fordítva, a munkavállaló hosszú távon kíván a munkáltatónál dolgozni. | Munkaerő-kölcsönzésnél jellemzően rövid-közép távú, ideiglenes erősítésre van szükség (pl. szezonális növekedés, helyettesítés), és a szerződés lejárta után a munkavállaló visszatér a kölcsönbeadóhoz, esetleg másik kölcsönbevevőnél folytatja munkáját. |

Esettanulmány: Munkaerő-közvetítés egy nemzetközi autóipari nagyvállalat számára
1. Kihívás
Egy német multinacionális autóipari cég villámgyorsan bővíteni akarta szoftverfejlesztői csapatát: olyan specialistákra volt szükségük, mint speciális szaktudású C++ fejlesztő, AI DevOps szakember és CUDA/OpenCL fejlesztő. A magyarországi munkaerőpiacon ritka pozíciókra a megbízó munkaerő-közvetítő céggel történő szerződéskötést tűzött ki célul.
A megbízó rövid határidővel 30 senior IT szakember felvételét tervezte.
2. Megoldás
A Bluebird dedikált IT recruitment csapata és sourcing specialistái az alábbi lépésekkel dolgoztak:
3. Elért eredmények
Cselekedj most: építs prémium csapatot szakértő munkaerő-közvetítő partnerrel
A munkaerő-közvetítés stratégiai döntés, amely nem csupán a pozíciók gyors betöltését szolgálja, hanem hosszú távon erősíti a szervezet versenyképességét, csökkenti a fluktuációt és javítja az employer brandinget.
A strukturált igényfelmérés, a célzott sourcing és a prémium minőségű előválogatás révén olyan szakembereket vonhatsz be, akik azonnal értéket teremtenek, és maradéktalanul illeszkednek a vállalati kultúrába.
Ne hagyd, hogy a talent shortage akadályozza a projektjeitek sikerét! Vedd fel a kapcsolatot a Bluebird szakértőivel, és kezdd el ma a toborzási folyamatot egy ingyenes konzultációval.
Lépj szintet a csapatépítésben, és biztosítsd a jövő technológiai sikereit egy profi munkaerő-közvetítő partnerrel!
Ajánlatkérés
HA IT FEJVADÁSZ CÉGRE VAN SZÜKSÉGED
Ha a blogbejegyzéseinkről mindig elsőként akarsz értesülni, kövess minket LinkedInen és Facebookon is!
A szerzőről

Réfi Balázs, a Bluebird alapítója és ügyvezetője.
Közel 25 éve dolgozik az IT munkaerőpiacon, és vezetése alatt a Bluebird Magyarország egyik vezető IT/HR cégévé vált, amely ma már Európa, Kanada és az USA piacán is aktív.
Főbb szolgáltatások: IT fejvadász, contracting, munkaerő-közvetítés, szoftverfejlesztés.
A Bluebird több mint 200 IT és HR szakemberrel dolgozik, és 7 napon belüli jelöltküldést vállal ügyfeleinek legyen szó szoftverfejlesztőről, DevOps mérnökről, projektvezetőről, vagy más IT szakemberekről.
Balázs célja, hogy a vállalatok gyorsan és hatékonyan bővíthessék IT-csapataikat megbízható, senior szakemberekkel.
Kapcsolat: Réfi Balázs LinkedIn oldala