Erős LinkedIn profil könnyen összeállítható. Összeszedtük a legfontosabb tippeket, amelyek segítségével minőségi lehet a LinkedIn profilod.
More...
Tökéletes LinkedIn profilt szeretnél? 10+1 LinkedIn profil tippünk segítségedre lesz ebben. Ha még nincs LinkedIn oldalad, akkor az első teendőd a LinkedIn profil létrehozása. Készítettünk egy külön blogbejegyzést, amelyben részletesen bemutatjuk lépésről lépésre, hogy hogyan csináld!
LinkedIn regisztráció menete
A LinkedIn regisztrációdat a LinkedIn főoldalán (https://linkedin.com) indíthatod el. Fontos, hogy a LinkedIn-re személyként regisztrálj, ne cégként! LinkedIn profilja személyeknek lehet, cégeknek pedig céges profiljuk. Ne keverd a kettőt, mert a felhasználók kérni fogják a tiltásodat.
A teljes regisztrációs folyamatot megtalálod ebben a blogpostunkban.
Belépés a LinkedInre
Regisztrált adataiddal tudod indítani a belépést. A LinkedIn rendelkezik mindazon kényelmi funkciókkal, amelyek a webes világban megszokottak: elfelejtett jelszó, jelszó megjegyzése, stb.
Ha ezzel elkészültél és beléptél, indulhat profilod beállítása. Nézzük, hogyan is kell csinálni!
10 LinkedIn profil tipp, amivel tökéletessé varázsolhatod LinkedIn profilodat
1. Válassz tökéletes profilképet!
Olyan profilképet válassz, amelyiken úgy nézel ki, mint a való életben. A kép legyen magas felbontású, legalább 400x400 pixel méretű! Egyedül szerepelj a képen, hiszen ez a te LinkedIn profilod, nem csapatkép!
Előnyös:
Hátrányos:
2. Olyan háttérképet válassz, ami megmutatja, ki vagy!
A megfelelő LinkedIn profil kialakításához megfelelő háttérképre van szükség. A kép formátuma legyen JPG, PNG, vagy GIF, felbontása pedig legyen 1584 x 386 pixel.
Ne hagyd üresen! Helyette inkább használj olyan képet, ami átadja annak a hangulatát, hogy ki vagy, mivel foglalkozol. Lehet impulzív, megbízható, kiszámítható érzést adó a háttérképed. Megjelenhet rajta az iroda, céges arculat, a szolgáltatás (élményszerűen megjelenítve).
Azt mondják: egy kép többet ér ezer szónál. Kezeld ennek megfelelően a háttér- és profilképed fontosságát!
Megéri, hidd el! Személyes tapasztalatból beszélek.
Példa: Gary Vaynerchuk
A fénykép hűen tükrözi személyiségét (lehet szeretni vagy sem), de ő a videói alapján pontosan ilyen. Hasonlóan, a háttérképe is olyan mint, ő: lényegretörő, sallangmentes, egyszerű kommunikáció.
Példa: Daniel Burrus
Egyszerű profilkép, annál összetettebb háttérkép, amin szerepel a weblap címe, a főbb szerepkörei, átad egyfajta érzést, hangulatot.
Példa: Bill Gates
A fénykép szintén olyan, mint ő. Kedves oldalát mutatja, a háttérképen pedig a sokoldalúság jelenik meg. Szintén: lehet szeretni vagy sem, de hiteles.
3. Informatív címsort válassz!
A LinkedIn profil címsorát látják a legtöbbet az alfanumerikus adatok közül.
Ez a mező nem csak arról szólhat, hogy mi a munkaköröd, hanem akár arról is, hogy mit kínálsz, milyen skilljeid vannak, mik a specialitásaid. Használd ebben a mezőben a stratégiailag fontos kulcsszavakat.
Érdemes legalább 120 karakteren megjeleníteni, hogy ki vagy. Gondolj arra, hogy legkönnyebben azoknál a kereséseknél fogsz megjelenni találatként, amely szavak megtalálhatóak a címsorodban.
4. Az összefoglaló rész legyen személyes, szóljon rólad!
Az összefoglaló rész (about) rólad szóljon és ne a munkahelyedről. Legyen személyes, szóljon rólad, ne csak a skilljeidről! Próbáld megfogalmazni saját szavaiddal, milyen ember is vagy!
Összeszedtünk pár minta leírást. Klikk a szövegre és megjelenik nagy méretben!
Szoftverfejlesztő I.
Szoftverfejlesztő II.
Recruiter I.
5. Mutasd be szakmai tapasztalataidat!
Töltsd fel legalább az utolsó 3 munkahelyed! Ha ennél kevesebb volt eddig, viszont több munkakör, akkor nevesítsd külön-külön a munkaköröket! Érdemes kitölteni a feladat mezőt is, hiszen ez mutatja, hogy az adott munkakörben pontosan mi volt a te feladatod.
6. Sorold fel tanulmányaidat!
Tanulmányok esetén elég megadni a legmagasabb végzettséget. Az iskola kiválasztásában a LinkedIn segítséget biztosít. Ha több diplomád van, sorold fel mindegyiket!
Iskola kiválasztásakor az általad kezelt LinkedIn profil automatikusan bekerül az iskola LinkedIn csoportjába.
7. Maximalizáld kapcsolati hálódat, legyen 30.000 kapcsolatod!
Nincs erős LinkedIn profil megfelelő méretű kapcsolati háló nélkül.
A kapcsolati háló növelése akkor lehet fontos számodra, ha sales, recruitment, tanácsadás, coaching (vagy egyéb fel nem sorolt, de hasonló) feladatokat látsz el, illetve akkor, ha szeretnéd, hogy az általad megosztott tartalom sok emberhez eljuthasson.
Sokféle gondolat létezik arról, hogy kiket szabad meghívni a LinkedIn-en. Sokan azt mondják, hogy csak azokat hívják meg, akikkel személyes ismeretségben vannak. Sokan viszont mindenkit, aki adott munkakörben dolgozik, vagy aki számára érdekes lehet a később megosztandó információ.
Egy biztos, kapcsolati háló nélkül nehezebben érnek el és te is nehezebben érsz el másokat.
Többet megtudhatsz a kapcsolati háló építéséről ITT.
Komolyabb kapcsolati hálót kialakítani évekbe kerül a LinkedIn-en, de ha 300 kapcsolatról indulsz, 1 év alatt meglehet a 25-30.000 LinkedIn kapcsolat.
8. Azonak a képességeket add meg, melyek fontosak számodra!
A képességek (Skills & endorsements) rész lehetőséget ad arra, hogy képességeidet, ismereteidet, készségeidet meghatározd. A későbbiekben többnyire ezek az általad kiválasztottak lesznek azok, amelyeket ismerőseid bejelölnek, visszaigazolnak.
Mutasd be erősségeidet és azokat a skilljeidet, amelyeket a leginkább keresnek (és melyben erős is vagy). Adj visszajelzést mások képességeiről (endorsement), de csak azoknál, akiknél ténylegesen tudatában vagy annak, hogy az adott készség vagy képesség birtokában van az illető.
A LinkedIn-en időnként kaphatsz általad személyesen nem ismert emberektől is jelöléseket, többnyire azért, hogy visszajelöld náluk is az elsődleges skilleket.
A legnépszerűbb skilleket területenként (business, management, IT, stb.) ITT találod.
9. Adj és kérj ajánlásokat!
A LinkedIn-en adhatsz és kaphatsz is ajánlásokat. Az a LinkedIn profil az erősebb, amely tartalmaz ajánlásokat.
Kérhetsz ajánlást korábbi vezetődtől, ügyfeledtől vagy kollégáktól.
Ajánlásokról többet megtudhatsz ITT.
10. Állíts be saját URL-t!
Amikor létrehozod LinkedIn profilodat, a LinkedIn generál számodra egy URL-t. Ezt később bármikor módosíthatod, de csak olyan URL-re, ami még nem foglalt.
Az URL-ed tartalmazhatja a teljes neved, de akár tartalmazhatja a kulcsfontosságú tanúsítványodat is, ha ezt fontosnak tartod (pl. PMP - Project Management Professional).
Cégnevet általában nem érdemes beletenni az URL-be, de itt is lehetnek kivételek.
+1 bónusz tipp: Használd az "Open to work" beállítást!
Ha álláskereső vagy, akkor talán ez a legfontosabb számodra a LinkedIn profil tippek közül!
A LinkedIn egyik talán leghasznosabb checkbox-a. Bejelölésével tudathatod, hogy állást keresel. Na igen, de kik fogják ezt a flaget látni?
Ez a lényeg: azok a recruiterek, akik megfelelő LinkedIn előfizetéssel rendelkeznek, mások viszont nem. Megadhatod, hogy helyileg hol keresel állást, munkavállalói lehetőséget keresel, vagy projektet, mint contractor, sőt még azt is, hogy milyen munkakörben.
LinkedIn profil erejének mérése
A LinkedIn profil erejét a Social Selling Index (SSI) méri. Saját eredményedet megtalálod ITT.
Az IT szakemberek ezt mondják rólunk
További érdekes videók LinkedIn profil tippek témakörben
FYI: A LinkedIn az alábbi iparágakat különbözteti meg: https://bluebird.hu/linkedin-iparagi-lista/