LinkedIn profil tippek

14 lépés a tökéletes LinkedIn profil eléréséhez

Réfi Balázs

2021. október 10.

Erős LinkedIn profil könnyen összeállítható. Összeszedtük a legfontosabb tippeket, amelyek segítségével minőségi lehet a LinkedIn profilod.

More...

Tökéletes LinkedIn profil készítése 14 lépésben? Igen. Megmutatjuk, mit kell hozzá tenned! Ha még nincs LinkedIn oldalad, akkor az első teendőd a LinkedIn profil létrehozása. Készítettünk egy külön blogbejegyzést, amelyben részletesen bemutatjuk lépésről lépésre, hogy hogyan csináld! 

LinkedIn regisztráció menete

A LinkedIn regisztrációdat a LinkedIn főoldalán (https://linkedin.com) indíthatod el. Fontos, hogy a LinkedIn-re személyként regisztrálj, ne cégként! LinkedIn profilja személyeknek lehet, cégeknek pedig céges profiljuk. Ne keverd a kettőt, mert a felhasználók kérni fogják a tiltásodat.

A teljes regisztrációs folyamatot megtalálod ebben a blogpostunkban.

Belépés a LinkedInre

Regisztrált adataiddal tudod indítani a belépést. A LinkedIn rendelkezik mindazon kényelmi funkciókkal, amelyek a webes világban megszokottak: elfelejtett jelszó, jelszó megjegyzése, stb.

Ha ezzel elkészültél és beléptél, indulhat profilod beállítása. Nézzük, hogyan is kell csinálni! 

LinkedIn profil tippek - Bluebird

Profilkép kiválasztása - az első lépések

Olyan profilképet válassz, amelyiken úgy nézel ki, mint a való életben. A kép legyen magas felbontású, legalább 400 x 400 pixeles.

Egyedül szerepelj a képen, hiszen ez a te LinkedIn profilod, nem csapatkép!

Előnyös:

  • Direkt szemkontaktus
  • Szemüveg (persze csak ha hordasz)
  • Mosoly
  • Üzleti viselet
  • Normál megvilágítás

Hátrányos:

  • Napszemüveg
  • Szem eltakarása (haj, kamera, stb.)
  • Mosoly hiánya
  • Távoli teljes alakos kép használata
  • Arc részleges megjelenítése (túlzott zoom)
  • Sötét tónusú fotó
  • Nagyon kontrasztos fotó
  • Filter használata

Példa: Daniel Burrus

Egyszerű profilkép, annál összetettebb háttérkép, amin szerepel a weblap címe, a főbb szerepkörei, átad egyfajta érzést, hangulatot.

LinkedIn profil - Daniel Burrus - Bluebird blog

Háttérkép kiválasztása

A megfelelő LinkedIn profil kialakításához megfelelő háttérképre van szükség. A kép formátuma legyen JPG, PNG, vagy GIF, felbontása pedig legyen 1584 x 386 pixel.

Ne hagyd üresen! Helyette inkább használj olyan képet, ami átadja annak a hangulatát, hogy ki vagy, mivel foglalkozol. Lehet impulzív, megbízható, kiszámítható érzést adó a háttérképed. Megjelenhet rajta az iroda, céges arculat, a szolgáltatás (élményszerűen megjelenítve).

Példa: Gary Vaynerchuk

A fénykép hűen tükrözi személyiségét (lehet szeretni vagy sem), de ő a videói alapján pontosan ilyen. Hasonlóan, a háttérképe is olyan mint, ő: lényegretörő, sallangmentes, egyszerű kommunikáció.

LinkedIn profil Gary Vaynerchuk - Bluebird blog

Példa: Bill Gates

A fénykép szintén olyan, mint ő. Kedves oldalát mutatja, a háttérképen pedig a sokoldalúság jelenik meg. Szintén: lehet szeretni vagy sem, de hiteles.

LinkedIn profil - Bill Gates - Bluebird blog

Címsor - az egyik legfontosabb információhordozó

A LinkedIn profil címsorát látják a legtöbbet az alfanumerikus adatok közül.

Ez a mező nem csak arról szólhat, hogy mi a munkaköröd, hanem akár arról is, hogy mit kínálsz, milyen skilljeid vannak, mik a specialitásaid. Használd ebben a mezőben a stratégiailag fontos kulcsszavakat. 

Érdemes legalább 120 karakteren megjeleníteni, hogy ki vagy. Gondolj arra, hogy legkönnyebben azoknál a kereséseknél fogsz megjelenni találatként, amely szavak megtalálhatóak a címsorodban.

Összefoglaló

Az összefoglaló rész (about) rólad szóljon és ne a munkahelyedről. Legyen személyes, szóljon rólad, ne csak a skilljeidről! Próbáld megfogalmazni saját szavaiddal, milyen ember is vagy!

Összeszedtünk pár minta leírást. Klikk a szövegre és megjelenik nagy méretben!

Szoftverfejlesztő I.

LinkedIn profil összefoglaló rész - Bluebird blog

Szoftverfejlesztő II.

LinkedIn profil összefoglaló minta - Bluebird blog

Recruiter I.

LinkedIn profil összefoglaló minta - Bluebird blog

Szakmai tapasztalataid

Töltsd fel legalább az utolsó 3 munkahelyed! Ha ennél kevesebb volt eddig, viszont több munkakör, akkor nevesítsd külön-külön a munkaköröket! Érdemes kitölteni a feladat mezőt is, hiszen ez mutatja, hogy az adott munkakörben pontosan mi volt a te feladatod.

Tanulmányaid felsorolása

Tanulmányok esetén elég megadni a legmagasabb végzettséget. Az iskola kiválasztásában a LinkedIn segítséget biztosít. Ha több diplomád van, sorold fel mindegyiket!

Iskola kiválasztásakor az általad kezelt LinkedIn profil automatikusan bekerül az iskola LinkedIn csoportjába.

Kapcsolati háló kialakítása

Nincs erős LinkedIn profil megfelelő méretű kapcsolati háló nélkül. 

A kapcsolati háló növelése akkor lehet fontos számodra, ha sales, recruitment, tanácsadás, coaching (vagy egyéb fel nem sorolt, de hasonló) feladatokat látsz el, illetve akkor, ha szeretnéd, hogy az általad megosztott tartalom sok emberhez eljuthasson.

Sokféle gondolat létezik arról, hogy kiket szabad meghívni a LinkedIn-en. Sokan azt mondják, hogy csak azokat hívják meg, akikkel személyes ismeretségben vannak. Sokan viszont mindenkit, aki adott munkakörben dolgozik, vagy aki számára érdekes lehet a később megosztandó információ.

Egy biztos, kapcsolati háló nélkül nehezebben érnek el és te is nehezebben érsz el másokat.

Többet megtudhatsz a kapcsolati háló építéséről ITT.

Komolyabb kapcsolati hálót kialakítani évekbe kerül a LinkedIn-en, de ha 300 kapcsolatról indulsz, 1 év alatt meglehet a 25-30.000 LinkedIn kapcsolat. 

Képességek megadása

A képességek (Skills & endorsements) rész lehetőséget ad arra, hogy képességeidet, ismereteidet, készségeidet meghatározd. A későbbiekben többnyire ezek az általad kiválasztottak lesznek azok, amelyeket ismerőseid bejelölnek, visszaigazolnak.

Mutasd be erősségeidet és azokat a skilljeidet, amelyeket a leginkább keresnek (és melyben erős is vagy). Adj visszajelzést mások képességeiről (endorsement), de csak azoknál, akiknél ténylegesen tudatában vagy annak, hogy az adott készség vagy képesség birtokában van az illető.

A LinkedIn-en időnként kaphatsz általad személyesen nem ismert emberektől is jelöléseket, többnyire azért, hogy visszajelöld náluk is az elsődleges skilleket.

A legnépszerűbb skilleket területenként (business, management, IT, stb.) ITT találod.

Ajánlások kérése és adása

A LinkedIn-en adhatsz és kaphatsz is ajánlásokat. Az a LinkedIn profil az erősebb, amely tartalmaz ajánlásokat. 

Kérhetsz ajánlást korábbi vezetődtől, ügyfeledtől vagy kollégáktól.

Ajánlásokról többet megtudhatsz ITT.

Open to work beállítása, ha éppen állást keresel

Ha álláskereső vagy, akkor talán ez a legfontosabb számodra a LinkedIn profil tippek közül!

A LinkedIn egyik talán leghasznosabb checkbox-a. Bejelölésével tudathatod, hogy állást keresel. Na igen, de kik fogják ezt a flaget látni?

Ez a lényeg: azok a recruiterek, akik megfelelő LinkedIn előfizetéssel rendelkeznek, mások viszont nem. Megadhatod, hogy helyileg hol keresel állást, munkavállalói lehetőséget keresel, vagy projektet, mint contractor, sőt még azt is, hogy milyen munkakörben. 

LinkedIn tippek - Bluebird blog

Állíts be saját URL-t!

Amikor létrehozod LinkedIn profilodat, a LinkedIn generál számodra egy URL-t. Ezt később bármikor módosíthatod, de csak olyan URL-re, ami még nem foglalt.

Az URL-ed tartalmazhatja a teljes neved, de akár tartalmazhatja a kulcsfontosságú tanúsítványodat is, ha ezt fontosnak tartod (pl. PMP - Project Management Professional).

Cégnevet általában nem érdemes beletenni az URL-be, de itt is lehetnek kivételek.

LinkedIn profil - URL - Bluebird blog

LinkedIn profil erejének mérése

A LinkedIn profil erejét a Social Selling Index (SSI) méri. Saját eredményedet megtalálod ITT.

LinkedIn profil - SSI

További érdekességek


IT állások és IT projektek a Bluebirdnél
Önéletrajz készítés tippek - Bluebird
Fizetések az IT szektorban - Bluebird