Erős LinkedIn profil könnyen összeállítható. Összeszedtük a legfontosabb tippeket, melyek segítségével minőségi lehet a LinkedIn profilod.
More...
Összeszedtünk pár tippet, hogy könnyen elkészíthesd LinkedIn profilodat. Ha még nincs LinkedIn profilod, akkor az első teendő a LinkedIn profil létrehozása. Ha ezzel elkészültél, indulhat a LinkedIn profil beállítása.
Nézzük, hogyan is kell csinálni!
Tipp 1: Profilkép kiválasztása
Olyan profilképet válassz, amelyiken úgy nézel ki, mint a való életben. A kép legyen magas felbontású, legalább 400 x 400 pixeles.
Egyedül szerepelj a képen, hiszen ez a te LinkedIn profilod, nem csapatkép!
Egy kutatás szerint - nem meglepő módon - sokkal kompetensebbnek és szerethetőbbnek tűnsz a LinkedInen, ha mosolyogsz. A kutatást ITT találod.
Ne használj filtereket a képen, vagy ha mégis szükségét érzed, akkor csak óvatosan. Hidd el, a normális megvilágításnál nincs szerethetőbb!
Példa: Daniel Burrus
Egyszerű profilkép, annál összetettebb háttérkép, amin szerepel a weblap címe, a főbb szerepkörei, átad egyfajta érzést, hangulatot.

Tipp 2: Háttérkép kiválasztása
A megfelelő LinkedIn profil kialakításához megfelelő háttérképre van szükség. A kép formátuma legyen JPG, PNG, vagy GIF, felbontása pedig legyen 1584 x 386 pixel.
Ne hagyd üresen! Helyette inkább használj olyan képet, ami átadja annak a hangulatát, hogy ki vagy, mivel foglalkozol. Lehet impulzív, megbízható, kiszámítható érzést adó a háttérképed. Megjelenhet rajta az iroda, céges arculat, a szolgáltatás (élményszerűen megjelenítve).
Ha nincs képed, ITT kereshetsz.
Példa: Gary Vaynerchuk
A fénykép hűen tükrözi személyiségét (lehet szeretni vagy sem), de ő a videói alapján pontosan ilyen. Hasonlóan, a háttérképe is olyan mint, ő: lényegretörő, sallangmentes, egyszerű kommunikáció.

Példa: Bill Gates
A fénykép szintén olyan, mint ő. Kedves oldalát mutatja, a háttérképen pedig a sokoldalúság jelenik meg. Szintén: lehet szeretni vagy sem, de hiteles.

Tipp 3: Címsor
A LinkedIn profil címsorát látják a legtöbbet az alfanumerikus adatok közül.
Ez a mező nem csak arról szólhat, hogy mi a munkaköröd, hanem akár arról is, hogy mit kínálsz, milyen skilljeid vannak, mik a specialitásaid. Használd ebben a mezőben a stratégiailag fontos kulcsszavakat.
Érdemes legalább 120 karakteren megjeleníteni, hogy ki vagy. Gondolj arra, hogy legkönnyebben azoknál a kereséseknél fogsz megjelenni találatként, amely szavak megtalálhatóak a címsorodban.
További tippeket ITT találsz.
Tipp 4: Összefoglaló
Az összefoglaló rész (about) rólad szóljon és ne a munkahelyedről. Legyen személyes, szóljon rólad, ne csak a skilljeidről! Próbáld megfogalmazni saját szavaiddal, milyen ember is vagy!
Példákat ITT találsz.
Tipp 5: Szakmai tapasztalat
Töltsd fel legalább az utolsó 3 munkahelyed! Ha ennél kevesebb volt eddig, viszont több munkakör, akkor nevesítsd külön-külön a munkaköröket! Érdemes kitölteni a feladat mezőt is, hiszen ez mutatja, hogy az adott munkakörben pontosan mi volt a te feladatod.
Tipp 6: Tanulmányok
Tanulmányok esetén elég megadni a legmagasabb végzettséget. Az iskola kiválasztásában a LinkedIn segítséget biztosít. Ha több diplomád van, sorold fel mindegyiket!
Iskola kiválasztásakor az általad kezelt LinkedIn profil automatikusan bekerül az iskola LinkedIn csoportjába.
Tipp 7: LinkedIn kapcsolati háló
Nincs erős LinkedIn profil megfelelő méretű kapcsolati háló nélkül.
A kapcsolati háló növelése akkor lehet fontos számodra, ha sales, recruitment, tanácsadás, coaching (vagy egyéb fel nem sorolt, de hasonló) feladatokat látsz el, illetve akkor, ha szeretnéd, hogy az általad megosztott tartalom sok emberhez eljuthasson.
Sokféle gondolat létezik arról, hogy kiket szabad meghívni a LinkedIn-en. Sokan azt mondják, hogy csak azokat hívják meg, akikkel személyes ismeretségben vannak. Sokan viszont mindenkit, aki adott munkakörben dolgozik, vagy aki számára érdekes lehet a később megosztandó információ.
Egy biztos, kapcsolati háló nélkül nehezebben érnek el és te is nehezebben érsz el másokat.
Többet megtudhatsz a kapcsolati háló építéséről ITT.
Komolyabb kapcsolati hálót kialakítani évekbe kerül a LinkedIn-en, de ha 300 kapcsolatról indulsz, 1 év alatt meglehet a 25-30.000 LinkedIn kapcsolat.

Tipp 8: Képességek megadása
A képességek (Skills & endorsements) rész lehetőséget ad arra, hogy képességeidet, ismereteidet, készségeidet meghatározd. A későbbiekben többnyire ezek az általad kiválasztottak lesznek azok, melyeket ismerőseid bejelölnek, visszaigazolnak.
Mutasd be erősségeidet és azokat a skilljeidet, melyeket a leginkább keresnek (és melyben erős is vagy). Adj visszajelzést mások képességeiről (endorsement), de csak azoknál, akiknél ténylegesen tudatában vagy annak, hogy az adott készség vagy képesség birtokában van az illető.
A LinkedIn-en időnként kaphatsz általad személyesen nem ismert emberektől is jelöléseket, többnyire azért, hogy visszajelöld náluk is az elsődleges skilleket.
A legnépszerűbb skilleket területenként (business, management, IT, stb.) ITT találod.
Tipp 9: Ajánlások
A LinkedIn-en adhatsz és kaphatsz is ajánlásokat. Az a LinkedIn profil az erősebb, amely tartalmaz ajánlásokat.
Kérhetsz ajánlást korábbi vezetődtől, ügyfeledtől vagy kollégáktól.
Ajánlásokról többet megtudhatsz ITT.
Tipp 10: Open to work
A LinkedIn egyik talán legerősebb checkbox-a. Bejelölésével tudathatod, hogy állást keresel. Na igen, de kik fogják ezt a flaget látni?
Ez a lényeg: azok a recruiterek, akik megfelelő LinkedIn előfizetéssel rendelkeznek, mások viszont nem. Megadhatod, hogy helyileg hol keresel állást, munkavállalói lehetőséget keresel, vagy projektet, mint contractor, sőt még azt is, hogy milyen munkakörben.
Tipp 11: Állíts be saját URL-t
Amikor létrehozod LinkedIn profilodat, a LinkedIn generál számodra egy URL-t. Ezt később bármikor módosíthatod, de csak olyan URL-re, ami még nem foglalt.
Az URL-ed tartalmazhatja a teljese neved, de akár tartalmazhatja a kulcsfontosságú tanúsítványodat is, ha ezt fontosnak tartod (pl. PMP - Project Management Professional).
Cégnevet általában nem érdemes beletenni az URL-be, de itt is lehetnek kivételek.

LinkedIn profil erejének mérése
A LinkedIn profil erejét a Social Selling Index (SSI) méri. Saját eredményedet megtalálod ITT.

Ha a blogbejegyzéseinkről mindig elsőként akarsz értesülni, kövess minket LinkedInen és Facebookon is!
Összeszedtünk pár önéletrajz készítéssel kapcsolatos tippet is. Nézd meg ITT!