More...
Az egyik legnépszerűbb közösségi oldalra is befészkelték magukat a robotok. Az automata lájkoló és követő robotok elterjedése után 2016-ban megjelent a modell Lil Miquela, akit ma már közel 2 millióan követnek. Róla csak jó idő múlva derült ki, hogy valójában egy művészeti projektként indult virtuális robot. Az alábbi bejegyzésünkben megnézzük, hogy milyen az Instagram és a robotok viszonya, illetve, hogy miért veszíthetünk követőket.
Rengetegen – főleg üzleti céllal létrehozott Instagram-oldallal rendelkezők – fizetnek elő olyan automata robotokra, amelyek segítenek a fiókjuk interakcióinak automatizálásában, legyen szó mások bejegyzéseinek kommentálásáról, lájkolásáról, követésről, valamint üzenetek küldéséről. Mivel ezek működése legtöbbször szabályellenes, az Instagram folyamatosan tisztítja a médiumot a robotoktól és hamis oldalaktól.
Felhasználóként akár több ezer követőt is veszíthetünk, ha hamis vagy robot által generált oldalakat töröl az Instagram, hiszen jó eséllyel a mi követőink sem mind hús-vér emberek. Problémánk akadhat akkor is, ha mi magunk vásároltunk követőket – amire számtalan lehetőségünk adott – hiszen nem szabad figyelmen kívül hagynunk, hogy a vásárolt követők mögött hamis oldalak vagy robotok rejtőzhetnek.
Virtuális robotok
A legújabb tendencia, hogy (virtuális) robotoknak készítenek oldalakat. A legelső a művészeti projektként indult Miquela accountja volt. A modell esetében akkor derült csak ki, hogy virtuális robottal van dolgunk, mikor meghackelték az oldalát – ő két év alatt közel 2 millió követőt szerzett. Mára már megjelentek konkrét cégek humanoid robotjai is. Például Sophia, aki bemutatkozásában is egyértelművé teszi, hogy oldala a mesterséges intelligencia és az emberekből álló közösségi média csapat együttműködésének gyümölcse.

Követőszám csökkenésének lehetséges okai
A követőink számának hirtelen lecsökkenése mögött azonban nem biztos, hogy csak egy robot lelepleződése és felszámolása állhat, hanem a következő okok is:
- Oldalunk tartalma nem megfelelő a célközönség számára, esetleg állandóan változtatjuk azt. Szakértők tanácsolják, hogy találjuk meg azt a témát, ami valóban érdekel minket, és ragaszkodjunk hozzá.
- Sokan fordulnak ahhoz a taktikához, hogy rövid idő alatt elkezdenek rengeteg oldalt követni, és ha pár nap múlva nem követik őket vissza, akkor kikövetik.
- Amennyiben hamis követőket vásároltunk, akkor az Instagram limitálhatja az elérhetőségünket és a láthatóságunkat.
- Ha egy nap túl sokat vagy túl keveset posztolunk. Szakemberek szerint a napi 1-3 poszt az ideális.
- Unalmasak a képaláírásaink. Manapság a személyes történetekkel, illetve nyitott kérdésekkel lehet hatni.
- Nem megfelelően kommunikálunk a közönségünkkel: nem kommentelünk, nem válaszolunk a megjegyzésekre, nem jelölünk be másokat a fotóinkon, és így tovább
- Túl sok a reklám és a szponzorált tartalom.
- Természetes dolog, hogy egy idő után az emberek érdeklődése megváltozik, és már nem érdekli őket, amit posztolunk.
A legújabb hírek szerint az Instagram már hét országban – Ausztráliában, Brazíliában, Írországban, Japánban, Kanadában, Olaszországban és Új-Zélandon – nem mutatja a lájkok számát, és az értéket csak az oldal létrehozója és működtetője láthatja. Így – egyéb előnyök és a nyilvánvaló hátrányok mellett – talán a hamis, robotizált oldalak száma is csökkenni fog.
Ha elsőként szeretnél értesülni legfrissebb blogbejegyzéseinkről, kövesd LinkedIn és Facebook-oldalunkat!
Források:
https://www.nytimes.com/2018/03/12/business/media/instagram-bots.html
https://www.gorattlethestars.com/stop-losing-instagram-followers/
https://techcrunch.com/2019/07/17/instagram-will-now-hide-likes-in-6-more-countries/
Ha IT fejlesztési feladatot keresel, néz át állásajánlatainkat!