VMware System Administrator

Megjelenés dátuma: 2023. május 22.

Kövess minket!


Az álláshirdetés lejárt.
Azonosító: 10891 Helyszín: Budapest Munkakör: Rendszer adminisztrátor

Our client is the global IT service provider for a global insurance company and delivers IT solutions that drive the digitalization of the Company Group. They provide top-quality products and services in the fields of IT Services and Operations.

Tasks

  • VMware server platform administrator tasks
  • Planning (dimensioning) tasks, implementation / change management, operation, administration
  • Designing and dimensioning VMware configurations with particular regard to functionality, performance requirements, availability, redundancy, and IT security
  • Installing and configuring VMware / vCenter / ESXi hosts in vSphere 6.7 environment
  • Incident, Change, and Problem Management – Service Now (Snow)
  • Monitoring systems, system log entries and troubleshooting
  • Detecting vulnerabilities, identifying trends, and (if possible) proactively managing them
  • Contributing to the adjustment and fine-tuning of monitoring and log processing systems
  • Parallel maintenance of production, test and disaster backup systems (patch management)
  • Preparation, periodic inspection and maintenance of operational documentation
  • Observance of the operating procedures of the data centers, keeping the order of inventory on / off
  • Professional contacts with suppliers, service partners, fault reports, repairs
  • Compliance with contracted SLA contracts, with particular reference to the Response Time and Time to Restore / Repair parameters.

Requirements

  • Experience in similar position
  • Skills in IBM Blade systems and rack mounted server technologies
  • VMware vSphere certified exam(s) (VCP6.x-DCV is expected on L2-L3 support)
  • ESXI, VCenter management
  • Knowledge of VMware SRM technology
  • VROPs
  • vRealize Automation / operations manager knowledge
  • Basic SAN/LAN knowledge
  • Knowledge of ITSM tools like Service Now, SIMA, HPSM
  • Good MS Office knowledge specially MS Excel & Power Point (mandatory)
  • Prior experience in managing Incidents and Service Requests in an IT infrastructure environment
  • Confident to interact with the IT Managers, Service Desks and Service Providers
  • Excellent command over written and spoken English (mandatory)
  • Good understanding of Network concept
  • ITIL Foundation certification (preferred)

Our offer

  • Competitive salary package according to candidates knowledge and competences
  • Annual financial bonus based on individual targets
  • Wide package of certified trainings
  • Possibility to develop existing and new skills
  • Support of work-life balance

Jelentkezés CV feltöltéssel

Önéletrajzok *
(magyar és/vagy angol)
MEGENGEDETT FÁJLOK: DOC, DOCX, PDF, RTF.
MAXIMUM 2 FÁJL (MAXIMUM 10 MB FÁJLONKÉNT).

Húzd ide a fájlokat
vagy

Ezt mondják azok az IT szakemberek, akik már dolgoztak velünk

Kalácska Róbert

"Elképesztően könnyed volt Szárics Diánával a közös munka. A felvételi folyamat közben folyamatosan tájékoztatott a történésekről, és sokat köszönöhetek a tapasztalatából fakadó tanácsainak is, így az interjúkon kívül más miatt nem kellett izgulnom. Emellett örülök, hogy egy ilyen kedves embert ismerhettem meg a recruiter mögött."

Kalácska Róbert

Frontend fejlesztő

Lányi Sebestyén

"Bátran ajánlom a Bluebird csapatát mindazoknak, akik IT területen keresnek állást. Ami különösen tetszett, hogy nagyon lelkiismeretesen bemutatják az ajánlott/megpályázott pozíciót, az interjúk között is tartottuk a kapcsolatot, sőt a sikeres elhelyezkedésem után is érdeklődtek, hogyan érzem magam az új helyemen. Profi csapat!"

Lányi Sebestyén

Alkalmazás üzemeltető

Success message!
Warning message!
Error message!