Az esettanulmányról
Hosszútávú partnerként kértek fel minket webáruházuk kinézetének, kezelhetőségének, teljesítményének és betöltési sebességének javítására. Lássuk, hogyan tudtuk tökéletesíteni vásárlóik felhasználói élményét a megújult honlapukon.
Ügyfelünk
Az 1992-ben alapított Nordart a magyar elektromos fűtési piac egyik vezető pozíciójában lévő vállalata. A 2008-as profilváltás előtt fő tevékenységük a tanácsadás, oktatás, kereskedelem és projekt menedzsment volt, ezt követően váltak elektromos fűtési rendszereket forgalmazó vállalattá. A tevékenységi körüknek megváltoztatását követően váltak hivatalos magyar forgalmazójává a norvég Adax és Glamox fűtőberendezéseknek.
Az évek során bővült a profiljuk, a szintén norvég Beha, a francia törölközőszárító Atlantic termékek és a lengyel gyártású Elektra elektromos fűtőkábelek forgalmazásával. Vállalatuk 2017-re a teljes országban megtalálható viszonteladói hálózatot épített ki.
A Nordart állandó célja, hogy növekedjen a fűtési piacon, és hogy előtérbe hozzák a modern és hatékony fűtési megoldásokat, amelyeket kizárólag ők forgalmaznak. Többféle árusítási csatornát használnak, beleértve a személyes értékesítést kiváló bemutatótermeikben, az online eladást, és a különleges partnereknek való eladást.
Közös történetünk 2022 októberében kezdődött…
A kihívás
Miért fordult hozzánk a NordArt?
A Nordart többmilliárdos webshopjának fejlesztése egy tapasztalt és nagyobb erőforrással rendelkező szoftverfejlesztő cég bevonását tette szükségessé.
Első beszélgetésünk alatt kiderült, hogy mi olyan megoldást fogunk tudni nyújtani nekik, amivel a felhalmozódott webshop fejlesztési feladatok terhét le tudjuk venni a vállukról. Az ajánlattételkor tanúsított szakértelmünk olyan részletekre is kiterjedt, amely más vállalatoknak nem szúrt szemet.
Ennek köszönhetően nyertük el bizalmukat: úgy döntöttek, hogy átadják a kihívást a megbízható és magas sztenderdeknek megfelelő, szoftverfejlesztéssel foglalkozó Bluebirdnek.
Ajánlatadást megelőző intézkedések
Kapcsolatfelvételt követően a szükséges titoktartási szerződések megkötése után kaphattunk képet arról, hogy milyen állapotban van a Nordart szerverén található kódbázis. Átvizsgálást követően jeleztük nekik az azonnali beavatkozást igénylő intézkedéseket, majd egyeztettük a fejlesztés menetére vonatkozó igényeket. Meghatároztuk a szerver optimális teljesítményigényét, felbecsültük a költöztetési feladatok időigényét.
A megoldás
Az ajánlat elkészülését és szerződéskötést követően létrehoztunk egy fejlesztési környezetet, bekonfiguráltuk a későbbi éles és teszt szervert, majd az üzleti szempontból legoptimálisabb előre egyeztetett időpontban elvégeztük a költöztetést.
Hardverek kiválasztása: ötször gyorsabb SSD
A rendszer kialakításakor az igényeket pontosan kielégítő, legjobb minőségű eszközöket választottuk ki. Rögtön a költöztetésnél egy olyan szervert választottunk nekik, ami tudtuk, hogy mind sebességre, mind megbízhatóságra bőven ki fogja szolgálni az igényeiket. Így ugyanaz az oldal mindenféle fejlesztés nélkül is több másodpercet gyorsult.
16 giga RAM-ról 8 giga RAM-ra csökkentettük az alkalmazott memóriakapacitást. A historikus adatok áttekintése után nyilvánvalóvá vált, hogy a memória mennyisége jelentősen nagyobb, mint az elégséges kapacitás, minősége és technológiája viszont jelentősen fejleszthető. A hatékony konfigurációs beállítások kivitelezése után ugyanazt a teljesítményt értük el, sokkal jobb minőségben.
Az NVMe SSD tárolók (~3,500 MB/s), amelyekre váltottunk, 536%-kal gyorsabbá teszik tárolt adatok elérhetőségét a kliensek számára, valamint a növelt teljesítményű memória további teljesítménynövekedést eredményezett. (Az NVMe SSD-k sokkal gyorsabb adathozzáféréssel és írással működnek, mint a hagyományos SSD-k, ez pedig az adatelérését jelentősen meggyorsítja minden komponens számára.)
Verziófrissítések
A rendszer élesítését követően a működésében a mi oldalunkról hibát nem találtunk, az ügyfél által jelzett, később felmerülő problémákat 24 órán belül orvosoltuk. A felmérés során azonosított egyik legfontosabb teendő az elavult szoftververziók frissítése volt, így a 7.2-es PHP, 5.5-ös Laravel és minden egyéb szükséges komponens frissítése megtörtént. Ez szintén rendkívül sokat gyorsított az oldalon és megszüntetett bármilyen korábban felmerült problémát.
Laravel és PHP
Teszt email és Deployment Guide
Létrehoztunk egy teszt email küldési funkciót, amely lehetővé teszi az időzített email küldések tesztelését anélkül, hogy új rendelést kellene leadnunk a webshopban.
Többször frissítettük a deployment guide-ot (a fejlesztők számára készült útmutatót az élesítés folyamatához), amely segítségével gördülékenyen tudjuk az új verziókat kirakni az éles, staging és lokális környezetbe.
Az ajánlatoknál kiküldött emailekbe belekerült az ajánlat linkjéhez egy access kód, amely segít elkerülni a 404-es hiba üzenetet, amennyiben egy regisztrált vásárló bejelentkezés nélkül próbálja megnyitni az ajánlatot. (A 404-es hiba a HTTP protokoll "not found" státuszkódja. Ha egy weboldal nem található a szerverén, a böngésző a 404-es hibaüzenetet kapja vissza).
A frissítések után
A tesztszerveren történő felhasználói átvételi tesztet követően élesítettük a változtatásokat. Az új rendszer már 8.1-es PHP és az új 9.0-s Laravel verziókon üzemel.
Az eredmény
A webshop a fejlesztéseknek köszönhetően jelenleg stabilan, megbízhatóan és hibamentesen működik.
Gyorsabb lett minden folyamat:
Sokat segít nekik jelenleg az is, hogy folyamatosan új funkciókat implementálunk az oldalon. Ezek a fejlesztések havi teljesítéssel készülnek, melyek gazdagítják a jelenlegi szoftvert, így teszik egyszerűbbé a Nordart munkatársainak munkavégzését. Vásárlóik pedig végtelenszer egyszerűbben tudnak rendelni és böngészni az oldalon.
A projekt további részében a fejlesztési javaslatainkat és ügyféligényeket közös backlogba gyűjtjük, és a jövőben a rendszeres havi teljesítés mellett ezeket az igényeket az ügyfél priorizálása alapján dolgozzuk fel.
NordArt főoldal
Kategória oldal
Kalkulátor
Betöltési sebességek gyorsulása
A megfelelő webszerverre való költöztetés (és megfelelő konfiguráció alkalmazás) eredményeképpen a webshop betöltési ideje 68.9%-kal gyorsult, ezzel jelentősen javítva a felhasználói élményt.
A NordArt jelenlegi betöltési sebessége:
(2023. Január 8.)
További együttműködésünk
Közreműködésünk oda vezetett, hogy tovább tervezik folytatni a munkát velünk és igénylik szolgáltatásunkat.
Nagyon gyors reakcióidőt biztosítunk nekik, ami azt jelenti, hogy priority esetben 2 napon belül javítunk esetlegesen felmerülő hibákat. Továbbá 5 napon belül megkezdünk bármilyen fejlesztési munkát vállalt határidő mellett, amit minden esetben szigorúan tartunk.
2023 év elején segítünk nekik egy olyan struktúrát kialakítani, amelyben nem csak egy összesített központi raktárkészlet lesz megtekinthető, hanem a külön bizományi raktárak termékszáma is. Ez a megoldás sokkal optimalizáltabb logisztikát biztosít.
Felhasznált technológiák és eszközök
Kulcs szinkron API
Összefoglalás
Szolgáltatásaink nagyon hasznosak voltak a Nordart fejlesztési feladatainak megvalósításában, mert megszűntek a csúszások és sikerült költséghatékonyabb megoldásokat találni számukra (pl. SSD cseréje ötszörös sebességet eredményező NVME SSD-re). A többrétegű kommunikáció és a tapasztalt fejlesztői csapat biztosította a projekt sikerességét és az új partneri kapcsolat kialakulását.
Melyik Bluebird szolgáltatást vette igénybe ügyfelünk és kinek ajánljuk?
Technológiai migráció, webfejlesztés. Tapasztalt fejlesztőkből és műszaki szakértőkből álló csapatunk bármilyen méretű vállalkozásnak segíthet webáruház készítésben, annak teljesítményének és funkcionalitásának javításában.
Támogatásunkkal vállalkozásod működtetésére összpontosíthatsz, tudva, hogy webshopod jó kezekben van. Az egyedi funkciók fejlesztésétől kezdve a folyamatos karbantartásig és támogatásig rendelkezünk olyan készségekkel és erőforrásokkal, hogy tudjunk segíteni téged a digitális világban való sikerhez.
Lépj kapcsolatba velünk még ma és tudj meg többet arról, hogyan segíthetünk!
Szoftverfejlesztés
Ajánlatkérés