IT Contracting – Esettanulmány

Szoftverfejlesztés (Java, JavaScript, Python)

Összefoglaló

Ügyfél:

Fortune 500; NYSE tőzsdén jegyzett vállalat; árbevétel > 15Mrd USD

Szolgáltatás:

IT Contracting

Volumen:

> 100.000 mérnökóra

Feladatok:

Java fejlesztés, JavaScript fejlesztés, Python fejlesztés, egyéb IT feladatok ellátása

Elszámolás módja:

napidíj, havi elszámolás

Egyéb költségek:

-

Folyamat:

1. Nyitott IT pozíciók átbeszélése (technológia, projekt időtáv, létszám)

2. Megfelelő IT szakemberek felkutatása Bluebird részéről

3. Jelölt CV-k bemutatása ügyfél részére

4. Ügyfél oldali interjúk, IT szakemberek kiválasztása

5. Background check elvégzése

6. Projekt start

7. Havi elszámolások teljesített mérnökórák alapján


Előzmények

2020-ban felkerestünk egy nagynevű amerikai multinacionális befektetési vállalatot, mivel Magyarországon létrehozta leányvállalatát és tudomásunk szerint jelentős szervezetfejlesztési célokat fogalmazott meg. 

A magyarországi vállalat létrehozásával a cég célja az volt, hogy kiaknázza a magyarországi fejlesztői bázis által nyújtott lehetőséget és a korábbi fejlesztési költségeknél alacsonyabb költségszint mellett magas hozzáadott értékű szoftverfejlesztési feladatokat magyarországi szoftverfejlesztőkkel végezze el.

A vállalat a hosszú távú fejlesztéseit munkavállalókkal végzi el, míg projekt jellegű fejlesztéseit projektcsapatokkal biztosítja, melyek tagjai többnyire kontraktorok. A vállalkozás azonban csak olyan közepes-, és nagyvállalatokkal szerződik, akik eleget tesznek a vállalati elvárásoknak: gyakorolja az etikus együttműködés szabályait, compliance szempontból fedhetetlen, egyetért a diszkriminációmentesség elvével és bizonyíthatóan fair piaci szereplő. A Bluebird számára mindezek természetesek.

Kapcsolatfelvételt követően az ügyfél jelezte szoftverfejlesztési igényeit, melyek alapján elindult az egyeztetés arról, hogy a Bluebird hogyan tud megbízható partnerként részt venni a vállalat szoftverfejlesztési feladatainak ellátásában.

Programozási nyelvek: Java, JavaScript, Python.


Az ügyfél

Az ügyfél magyarországi irodanyitása óriási lehetőség volt számunkra, hiszen a nevezett vállalat a Fortune 500 lista nagyon előkelő helyén szerepel hosszú évek óta. A vállalatról tudható, hogy:

  1. 1
    Több, mint 30 éve alapították az Amerikai Egyesült Államokban.
  2. 2
    Amerikai tőzsdén jegyzett cég.
  3. 3
    Éves árbevétele meghaladja a 15 milliárd USD-t.

A folyamat

1. lépés: Beszállítóminősítés

Multinacionális vállalat partnerévé válni nem könnyű folyamat. Át kell esni a beszállító minősítésen, igazolni kell a referenciákat, árbevételre és létszámra vonatkozóan teljesíteni kell az elvárásokat, de ugyanígy, igazolni kell, hogy vállalatunk rendelkezik etikai magatartási kódex-szel, betartja a diszkriminációmentesség alapelveit, kiveszi a részét a társadalmi felelősségvállalásból, meg kell felelni a legkomolyabb titoktartási szabályzóknak.

Örömmel tapasztaltuk, hogy a Bluebird könnyedén képes volt az alábbi feltételeket teljesíteni:

  • Árbevétel adatokkal kapcsolatos elvárások
  • Eredmény adatokkal kapcsolatos elvárások
  • Létszám adatokkal kapcsolatos elvárások
  • Jogi megfelelés és etikus együttműködés szabályainak betartása
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Diszkriminációmentesség betartása
  • Kulturális intelligencia elfogadása és megtartása
  • Fenntarthatóság elveinek való megfelelés

2. lépés: Szerződéskötés

Ügyfelünkkel szerződést kötöttünk annak érdekében, hogy a szoftverfejlesztési projektjein felmerülő kapacitáshiány esetén a Bluebird hamar bevethető szakembereivel megkezdhesse a projekt szerződésekben meghatározott szoftverfejlesztési feladatok ellátását.

A szerződéskötés folyamata egyszerű volt számunkra, hiszen rengeteg multinacionális vállalat, nagyvállalat, közepes-, és kisvállalat tartozik a Bluebird ügyfelei közé.


3. lépés: Első projekt

A szerződéskötést követően szabaddá vált az út, hogy részt vegyünk ügyfelünk szoftverfejlesztési projektjein. Első projektünknél ügyfelünket meglepte gyorsaságunk és eltökéltségünk. Mi az, amit nyújtani tudtunk és tudunk azóta is:

  • Feladatkiírásnak tökéletesen megfelelő IT szakemberek bemutatása
  • Új kollégák toborzása a munkaerő-piacról 7 munkanapon belül
  • Gyors és hatékony kommunikáció
  • Háttérelemzések lebonyolítása (background check)
  • Havi elszámolás a teljesített mérnökórák vonatkozásában

4. lépés: Következő projektek

Azóta ügyfelünk 12 különböző projektjén dolgoztunk és dolgozunk 91 különböző fejlesztési feladaton, többnyire JavaJavaScript és Python programozási nyelven, de részt vettünk Scrum Master feladatok ellátásában is. 

Rendkívül jó munkakapcsolatban vagyunk a különböző üzletágak vezetőivel, függetlenül attól, hogy ők Magyarországon, Londonban, New Yorkban, San Francisco-ban vagy Seattle-ben dolgoznak-e.

Sikerünk titka egyszerű:

  1. 1
    Az ügyféligényeket minden esetben részletesen egyeztetjük. Ide tartoznak a programozási nyelvek, keretrendszerek, toolok, technológiai stack elemei.
  2. 2
    A jelöltek felkutatását az igény felmerülését követően azonnal megkezdjük és addig dolgozunk az adott pozíción, amíg meg nem találjuk a megfelelő IT szakembert.
  3. 3
    A kiválasztás szakértői vagyunk, rendkívül komoly mennyiségű IT szakemberhez van elérésünk, akár aktív, akár passzív (váltásra nem nyitott) informatikusról beszélünk. Meg tudjuk szólítani azokat a szoftverfejlesztőket is, aki mással szóba se állnak. Miért? Mert jó hírnevünk és korrekt üzleti magatartásunk fontos az IT szakemberek számára.
  4. 4
    IT szakembereinket korrekt áron kínáljuk. Ügyfeleinknek csak a teljesített mérnökórák után kell fizetniük. Más díjunk nincs.

Elért eredmények

1. Ügyfelünk 2020-ben szerződést kötött velünk, a Bluebird-del.

2. A szerződéskötést követően az első projektre 7 munkanapon belül megtaláltuk a megfelelő IT szakembert. 

3. Ügyfelünk csapatvezetői és projektvezetői jó értékelést kaptak munkánkról, ezért ők is dolgozni akartak cégünkkel.

4. Ügyfelünkkel a mai napig szerződésben állunk, egyre több csapattal, területtel dolgozunk. 

5. Ügyfelünk bizalma töretlen a Bluebirdben. 

Success message!
Warning message!
Error message!