IT contracting esettanulmányunkban egy több éves együttműködést mutatunk be, melynek folyamán ügyfelünk számára mindvégig biztosítottuk azon tervezési-, fejlesztési- tesztelési-, és üzemeltetési feladatok ellátását, melyekre vonatkozóan ügyfelünk felkért minket. Kitűnő szakmai együttműködésre példa ez az esettanulmány.
Összefoglaló
Ügyfél:
Német vállalatcsoport tagja; Létszám > 2.500 fő; Árbevétel > 30Mrd HUF
Szolgáltatás:
Volumen:
> 250.000 mérnökóra
Feladatok:
Szoftverfejlesztés, üzleti elemzés, tesztelés, üzemeltetés
Elszámolás módja:
napidíj, havi elszámolás
Egyéb költségek:
-
Folyamat:
1. Nyitott IT pozíciók átbeszélése (technológia, projekt időtáv, létszám)
2. Megfelelő IT szakemberek felkutatása Bluebird részéről
3. Jelölt CV-k bemutatása ügyfél részére
4. Ügyfél oldali interjúk, IT szakemberek kiválasztása
5. Projekt start
6. Havi elszámolások teljesített mérnökórák alapján
Előzmények
Egy német telekommunikációs vállalatcsoport egyik magyarországi cégével akkor ismerkedtünk meg, amikor a vállalat 20-25 fős volt. A vállalkozás feladata az volt, hogy egy német-magyar államközi egyezmény keretében megkötött megállapodás alapján közel 300 millió EUR értékben a magyar vállalat IT fejlesztéseket végezzen a vállalatcsoport németországi vállalatai számára. Mivel a megállapodás publikus volt, így a Bluebird számára is egyértelmű volt a kezdetektől fogva, hogy nagy üzleti lehetőség kapujában állunk.
Az ügyfél
Az ügyfél egy kezdetben nagyon kis létszámú (20-25 fő) vállalat volt, amely magyarországi vállalkozás és a német telekommunikációs vállalatcsoport tagja. A vállalkozás már az alábbi jellemzőkkel rendelkezik:
- 130 Mrd HUF fölötti éves árbevétel
- 22500 főnél nagyobb alkalmazotti létszám
Az első projekt
A Bluebird első körben arra vonatkozóan kapott megkeresést, hogy az akkor 20-25 fős vállalkozás projektje számára keressen egy olyan senior Java fejlesztőt, akik 4 napon belül Frankfurtban el tudja kezdeni Java szoftverfejlesztői feladatok ellátását, napidíj alapú szerződéssel, 3-6 hónapos projekt keretén belül.
Másnap már zajlottak az interjúk egy senior Java fejlesztővel, 2 nappal később pedig már repülőn volt IT szakemberünk. Ez a gyors teljesítés volt az alapja annak, hogy a Bluebird a vállalkozás megbízható és stabil partnerévé válhatott és a későbbiekben összesen 351 projektszerződés keretén belül megbecsült beszállítóként segítette a vállalat növekedését.
Projektek spektruma
Bár az első projekt Java projekt volt, ügyfelünk account managerei hamar felkerestek minket különböző projektekkel. Azt éreztük, hogy letettük névjegyünket az első teljesített projekt során. Névjegyünkre pedig az volt írva: gyorsan és hatékonyan teljesítjük az ügyféligényeket, továbbá ez: We know IT, we provide IT.
Ügyfél megkeresések érkeztek hozzánk a vállalattól az alábbi témakörökben:
Együttműködés minősége
Az együttműködés során a vállalat rohamos növekedésnek indult, mind létszámban, mind árbevételben. Bluebirdként a szerepünk az volt, hogy alkalmazottainkkal és kontraktorainkkal olyan mértékben segítsük ügyfelünket a szoftverfejlesztési, tervezési, tesztelési és üzemeltetési feladatok ellátásában, amennyire csak lehetséges.
Projektjeink helyszíne Németország és Magyarország volt. Németországi projektek esetén meg kellett oldanunk a Bluebird staff utaztatását és szállását.
Legnagyobb egyidejű létszámunk az ügyfélünk projektjein meghaladta az 50 főt.
Ebben az IT contracting esettanulmányban fontosnak tartjuk megemlíteni azt is, hogy a sikeres növekedés érdekében azt is vállaltuk, hogy ügyfelünket támogatjuk szervezetfejlesztésben. Ennek keretében az általa kulcsszereplőnek nevezett IT szakembereink vonatkozásában egyeztetést tartunk szakembereinkkel. Ezeken a megbeszéléseken saját szakembereinket biztosítottuk afelől, hogy Bluebirdként támogatjuk a munkahelyváltást, amennyiben szívesen csatlakozna ügyfelünk vállalatához. Ennek eredményeként a telekommunikációs vállalatcsoport különböző magyarországi, ausztriai és németországi vállalatainál (középvezető szinten) is megtalálhatóak olyan magyar IT szakemberek, akik régen a Bluebird csapatát erősítették.
Internalizálás
Ügyfelünk németországi anyavállalata azt a döntést hozta, hogy teljes körű internalizálást hajt végre, melyek érintették az összes alvállalkozó cég, így a Bluebird összes szakemberét is.
Ügyfelünkkel történt egyeztetést követően a Bluebird az ügyfél projektjein fejlesztési, tesztelési és üzemeltetési feladatokat ellátó közreműködői vonatkozásában hozzájárult a szakemberek internalizálásához, ezzel is tovább erősítve ügyfelünk IT csapatát.
AJÁNLATKÉRÉS
IT szakemberek napidíjon a Bluebirdtől
Tudj meg többet az IT Contracting szolgáltatásról!
2. Tévhitek és a valóság: IT Contracting