Követnek a robotok az Instagramon!

Bluebird
2019. szeptember 4.

More...

Az egyik legnépszerűbb közösségi oldalra is befészkelték magukat a robotok. Az automata lájkoló és követő robotok elterjedése után 2016-ban megjelent a modell Lil Miquela, akit ma már közel 2 millióan követnek. Róla csak jó idő múlva derült ki, hogy valójában egy művészeti projektként indult virtuális robot. Az alábbi bejegyzésünkben megnézzük, hogy milyen az Instagram és a robotok viszonya, illetve, hogy miért veszíthetünk követőket.

Rengetegen – főleg üzleti céllal létrehozott Instagram-oldallal rendelkezők – fizetnek elő olyan automata robotokra, amelyek segítenek a fiókjuk interakcióinak automatizálásában, legyen szó mások bejegyzéseinek kommentálásáról, lájkolásáról, követésről, valamint üzenetek küldéséről. Mivel ezek működése legtöbbször szabályellenes, az Instagram folyamatosan tisztítja a médiumot a robotoktól és hamis oldalaktól.

Felhasználóként akár több ezer követőt is veszíthetünk, ha hamis vagy robot által generált oldalakat töröl az Instagram, hiszen jó eséllyel a mi követőink sem mind hús-vér emberek. Problémánk akadhat akkor is, ha mi magunk vásároltunk követőket – amire számtalan lehetőségünk adott – hiszen nem szabad figyelmen kívül hagynunk, hogy a vásárolt követők mögött hamis oldalak vagy robotok rejtőzhetnek.

Virtuális robotok

A legújabb tendencia, hogy (virtuális) robotoknak készítenek oldalakat. A legelső a művészeti projektként indult Miquela accountja volt. A modell esetében akkor derült csak ki, hogy virtuális robottal van dolgunk, mikor meghackelték az oldalát – ő két év alatt közel 2 millió követőt szerzett. Mára már megjelentek konkrét cégek humanoid robotjai is. Például Sophia, aki bemutatkozásában is egyértelművé teszi, hogy oldala a mesterséges intelligencia és az emberekből álló közösségi média csapat együttműködésének gyümölcse.

Bluebird blog

Követőszám csökkenésének lehetséges okai

A követőink számának hirtelen lecsökkenése mögött azonban nem biztos, hogy csak egy robot lelepleződése és felszámolása állhat, hanem a következő okok is:

  1. Oldalunk tartalma nem megfelelő a célközönség számára, esetleg állandóan változtatjuk azt. Szakértők tanácsolják, hogy találjuk meg azt a témát, ami valóban érdekel minket, és ragaszkodjunk hozzá.
  2. Sokan fordulnak ahhoz a taktikához, hogy rövid idő alatt elkezdenek rengeteg oldalt követni, és ha pár nap múlva nem követik őket vissza, akkor kikövetik.
  3. Amennyiben hamis követőket vásároltunk, akkor az Instagram limitálhatja az elérhetőségünket és a láthatóságunkat.
  4. Ha egy nap túl sokat vagy túl keveset posztolunk. Szakemberek szerint a napi 1-3 poszt az ideális.
  5. Unalmasak a képaláírásaink. Manapság a személyes történetekkel, illetve nyitott kérdésekkel lehet hatni.
  6. Nem megfelelően kommunikálunk a közönségünkkel: nem kommentelünk, nem válaszolunk a megjegyzésekre, nem jelölünk be másokat a fotóinkon, és így tovább
  7. Túl sok a reklám és a szponzorált tartalom.
  8. Természetes dolog, hogy egy idő után az emberek érdeklődése megváltozik, és már nem érdekli őket, amit posztolunk.

 A legújabb hírek szerint az Instagram már hét országban – Ausztráliában, Brazíliában, Írországban, Japánban, Kanadában, Olaszországban és Új-Zélandon – nem mutatja a lájkok számát, és az értéket csak az oldal létrehozója és működtetője láthatja. Így – egyéb előnyök és a nyilvánvaló hátrányok mellett – talán a hamis, robotizált oldalak száma is csökkenni fog.

Ha elsőként szeretnél értesülni legfrissebb blogbejegyzéseinkről, kövesd LinkedIn és Facebook-oldalunkat!

Források:

https://www.nytimes.com/2018/03/12/business/media/instagram-bots.html

https://www.gorattlethestars.com/stop-losing-instagram-followers/

https://techcrunch.com/2018/11/19/instagram-fake-followers/?guccounter=1&guce_referrer_us=aHR0cHM6Ly93d3cuZ29vZ2xlLmNvbS8&guce_referrer_cs=hdkHIKCYd3MO3TUteCC9Sw

https://techcrunch.com/2019/07/17/instagram-will-now-hide-likes-in-6-more-countries/

 

Ha IT fejlesztési feladatot keresel, néz át állásajánlatainkat!


Ehhez kapcsolódó témák

Success message!
Warning message!
Error message!