Álláshirdetés vagy proaktív toborzás(fejvadászat)? Sokszor merül fel a kérdés egyre több munkaadónál. Melyik a gyorsabb, a hatékonyabb? Lássuk!
More...
Álláshirdetés vagy proaktív toborzás? Melyik az előnyösebb út?
Ez a dilemma fogalmazódik meg sok vállalatnál. Melyik a hatékonyabb megoldás?
Nem egyszerű az egyértelmű válasz, mert a különböző munkakörökben különböző módszerek lehetnek az optimálisak a megfelelő személyzet megtalálására. Ugyanakkor biztosan állítható, hogy az elmúlt időszak megtanított mindannyiunkat arra, hogy a kivételes és tényleg jó munkaerő általában nem aktív álláskereső.
Kezdeti nehézségek
A tehetséges szakemberek általában fontosak a munkaadók számára, akik minden tekintetben igyekeznek előnyös körülményeket biztosítani. Ha mégis munkahelyváltás a kérdés, a legtöbb minőségi (tapasztalattal rendelkező) szakembernek már van új munkahelye, ahol már várnak rá. Ritkán keresnek állást álláshirdetések útján, és nem szoktak CV-ket küldeni. Partnereink visszajelzései is ezt a tényt támasztják alá, miszerint a probléma nem a jelentkezők számában, hanem a minőségükben van.
Egy hirdetésre akár több száz jelentkezés is érkezhet, de a CV-k áttekintése után csak néhányan maradnak meg a szűrőn jutnak át. Ezek kiválasztása, elérése telefonon, interjúk időpontjainak egyeztetése, megbeszélése, szerződéskötések és munkába állításuk (a felmondási időt is figyelembe véve) óriási energiát, időt és erőforrást emészt fel.
Mikor a hirdetés lejár
Gyakran előfordul, hogy a hirdetés lejáratát követően a cég vezetői áttekintik a jelentkezőket, és bár tudják, hogy egyikük sem az igazi, mégis választanak közülük egyet. Azt gondolják, hogy a munkaerőpiaci lehetőségek teljes spektruma az asztalukon van. De ez nem tükrözi a valóságot.
A befutott jelentkezések nagy részét tehetik ki olyan jelöltek önéletrajzai, akik nem rendelkeznek a pozíció betöltéséhez szükséges releváns tapasztalattal. Ennek ellenére a vállalatvezetők leggyakrabban az első jelentkezők közül választanak, hogy ne maradjanak munkaerő nélkül.
Egy jelöltet kiválasztanak, aki optimális esetben rendelkezik egy 30 napos felmondási idővel. De manapság nem ritka a 2 vagy 3 hónapos felmondási idő sem.
A felmondási idő lejártával munkába áll és megkezdődik a betanulási időszak. Fontos megjegyezni, hogy jelentős számú munkavállaló kilép a próbaidő alatt. Ennek számos oka van, amit sajnos figyelembe kell venni. Először is, folyamatosan érkezhetnek ajánlatok a korábban elküldött önéletrajzaikra. Sokan kénytelenek voltak elhagyni az előző munkahelyüket, és csak azért vállaltak munkát, hogy ne maradjanak pénz nélkül ebben az időszakban.
Ezenfelül, a munka, amit elvállaltak, gyakorlatban nem ideális számukra. A végeredmény szempontjából, mindegyik fél által kezdeményezett felmondás próbaidő alatt jelentős veszteséget okoz a cégnek.
Nehézségek a hirdetés után
Miért jobb választás a proaktív toborzási vagyis a fejvadászat csomag a hagyományos hirdetéssel szemben?
A munkaadók esetenként úgy döntenek, hogy hirdetnek arra számítva, hogy a lehető legnagyobb piaci szegmensből tudnak majd megfelelő munkaerő találni. Viszont ezen megközelítés hibája, hogy nem veszi figyelembe a legfontosabb szempontot, még pedig azt, hogy legtöbb tehetséges szakember már dolgozik valahol és nem keres aktívan munkahelyet.
Mi tehát a jó választás?
A reklám és toborzás közötti határvonal elmosódott, a toborzás sokszor elkerülhetetlen, ha egy vállalatnak szüksége van rátermett munkaerőre. Az előre gondolkodó cégek egyre inkább a toborzás legjobb formáját, a fejvadászat tevékenységet részesítik előnyben, amely az előbb említett kritériumokat is figyelembe veszi.
Proaktív toborzás = fejvadászat a Bluebirdnél
Miért tedd le voksod a Bluebird mellett?
Miért válassz minket az IT fejvadász cégek közül?
Mi a proaktív toborzásban - azon belül is az IT szakember keresésben - számtalan területen nyújtunk segítséget az üzleti más más szektorok számára. IT területen specializálódott fejvadász cégként, a megbízásaink 98%-a informatikai pozíciókra irányul. Több mint 20 éves tapasztalattal rendelkező fejvadász cégként közel 40.000 IT szakembert tudunk elérni Magyarországon. Partnereink száma közel 200, és számukra már több mint 1.800 IT szakember elhelyezésében segítettünk.
Fejvadászati tevékenységünk során a leginkább keresett pozíciók a szoftverfejlesztők, IT menedzserek, elemzők és tanácsadók, tesztelők, üzemeltetők és más szerepkörök.
Mit is jelent a fejvadászat röviden?
A fejvadászat azt jelenti, hogy passzív munkavállalókat, IT szakembereket kutatunk fel és pályáztatunk nyitott IT pozíciók betöltésére. Passzív munkavállalók alatt olyan szakembereket értünk, akik aktívan új állást nem keresnek, ezért a hagyományos toborzási eszközökkel (például álláshirdetés) nem érhetőek el. Ezek az IT szakemberek nem láthatóak az állásra nyitott, aktívan kereső szakemberek között sem (például állásportálokon), ezért őket direkt módon szükséges felkeresni.
Fejvadászati szolgáltatásaink sikerdíjasak, vagyis csak akkor kerül fizetési kötelezettség a megrendelőre, ha az általunk toborzott jelölt munkába áll. Ezen kívül elhelyezéseinkre 3 hónap garanciát vállalunk.
Eddig közel 200 cég választott minket, mint IT fejvadász céget, és ez a szám növekszik. A Bluebird számára a fejvadászat szívügy, és ezt a szakmaiságunk és az elégedett ügyfeleink is tükrözik.
Számunkra kizárólag az ügyfél vagyis a Te igényeid a fontosak
és mi biztosítjuk a szakembert!