Tanácsok álláshirdetés készítéséhez

Bluebird
2022. február 14.

Álláshirdetés készítése egyszerűen. Megmutatjuk, hogyan épül fel egy jó álláshirdetés. Mágnesként fogod vonzani a szakembereket!

More...

Az ütős álláshirdetés alapszabályai

A munkaerőhiány évek óta kihívások elé állítja az IT-szektor szereplőit, hiszen már fél évtizede is hiányzott a piacról több mint húszezer informatikus, de az Informatikai Vállalkozások Szövetsége (IVSZ) prognózisa alapján e szám két év múlva megduplázódik. Ebben az időszakban a meghirdetett IT-pozíciók száma is kilencezerre emelkedik, vagyis a jó szakemberekért folyó verseny is egyre fokozódik.

Emellett azzal is érdemes számolni, hogy korunk munkavállalójának konkrét elképzelései vannak a leendő munkahelyéről és nem a feltétlenül a fizetés van a lista első helyén.

Az tudjuk, hogy a jó vállalati brand szinte mágnesként vonzza a céges karrieroldalakra a szakembereket. De azt is tudjuk, hogy csak és kizárólag erre a varázserőre támaszkodni súlyos hiba.

Ha a legjobb IT-szakembereket akarod megszerezni, akkor neked kell megírnod a lehető legjobb álláshirdetéseket is. Olyan hirdetéseket kell készítened és megjelentetned, amelyek kitűnnek a hatalmas zajból, felkeltik és megragadják a figyelmet.

Az Bluebird fejvadászainak segítségével és egy példán keresztül megmutatjuk, hogyan is épül föl egy jó álláshirdetés.

Az álláshirdetés, ami beszippant

Igazán figyelemfelkeltő álláshirdetést csak az adott munkakörre vonatkozó ismeretek birtokában tudsz készíteni. Vagyis tisztában kell lenned azzal, hogy a meghirdetett pozícióhoz milyen igények és elvárások kapcsolódnak. Ez abban segít téged, hogy érhetően meg tudd fogalmazni és jól körül tudd írni, kit is keresel.

Törekedj arra is, hogy lehetőség szerint megismerd az álláshirdetés célcsoportjának egy-egy jellemzőjét is. Sokat nyomhat a latban, hogy tisztában vagy a keresett szakemberek igényeivel, elvárásaival, a nyelvhasználati sajátosságok használata pedig hatékonyabbá teheti a megszólítást és a bevonás folyamatát is gyorsíthatja.

Álláshirdetés készítése - Bluebird

A jó álláshirdetés legfontosabb kritériumai

Az álláshirdetésed olyan, mint a céges névjegykártyád; lényegre törő, vizualitásával egy picit kényezteti az érzékeket és vadászik a figyelemre. Már az első másodpercben sokat elárul rólad.

Tehát ha igazán jó álláshirdetést szeretnél kiadni a kezeid közül, akkor kezdj a cég tevékenységi körének és a kiválasztási folyamat rövid bemutatásával. Ez követően a lényegre fókuszálva, az arra jellemző nyelvezettel bemutatod az adott pozíciót, ismerteted a munkakörhöz kapcsolódó elvárásokat és feladatokat, illetve a betöltéshez szükséges kritériumokat.

A helyesírásra száztíz százalékosan oda kell figyelned (ennek hiánya azonnali bizalomvesztést okozhat). Írj közvetlen nyelvezettel, ugyanakkor a hangnem megválasztása során figyelembe kell venned a munkakör jellegét és azt, hogy kit is szólítasz meg.

A fejlesztői-, üzemeltetői pozíciók esetén a tegeződő és közvetlen hangnem oké, míg a menedzseri- vagy vezetői munkakörökre vonatkozó álláshirdetések során inkább a komolyabb stílus mellett tedd le a voksodat.

A természetes és őszinte humor az egyik legjobb kapcsolatteremtési eszközöd, így nem ördögtől való az sem, ha olykor egy-egy viccesebb szófordulattal vagy pozíció elnevezéssel operálsz. Persze ha zsigerből nem megy, ne erőltesd. 

A figyelem megragadásának trükkjei

A megfelelő kulcsszavak és kiemelések használata kiváló lehetőséget teremtenek a figyelem felkeltésére és megtartására. Kiemelheted a szakmai tapasztalat szintjére vonatkozó elvárásaid (junior/medior/senior), esetleg az adott IT-területre vagy technológiai környezetre jellemző kulcsszavakat (AI, machine learning) is.

Korunk munkavállalója számára a motiváció csúcsát régóta nem csak és kizárólag a fizetés jelenti. A home office, a remote munkavégzés, a szakmai fejlődés a vállalat által biztosított képzéseken/tanfolyamokon alapelvárásokká nőtték ki magukat. Az nagyon jó, mindezt a te céged is képes biztosítani, de még jobb, ha ezeket az akár a döntést is megalapozó információkat át is adod az álláshirdetésedben.

A juttatási csomagok, de még inkább a bérsávok-, illetve a konkrét bérek feltüntetésére ugyan mindenki felkapja a fejét, de a bérezés transzparenciája Magyarországon érzékeny kérdés. Noha fontos információról van szó, feltüntetni csak a megbízó beleegyezésével vagy nyilvános adatként van mód. Mindezen túl az óvatosság azért is indokolt, mert a bérezés kérdése az állásinterjún könnyen játszmázás tárgyává válhat.

Álláshirdetés példa 

Amerikai piacon, egészségügyi területen szoftverfejlesztéssel foglalkozó megbízónk 6 fős csapatába keresünk kollégát, Python fejlesztői jártassággal és nyitottsággal a GoLang elsajátítására. A startup hangulatú, de stabil és dinamikusan növekvő vállalat innovatív és támogató környezetet, valamint képzések útján szakmai fejlődést is biztosít.

Amiben számítanak rád:

- Microservice-ek tervezése, implementálása és integrálása.

- Betegadatkezelő rendszerekből származó adatok importfolyamatának fejlesztése.

- Laboreredmények importfolyamatának fejlesztése.

- E-prescribing rendszerek integrációja.

- Integrációs és unit tesztek végrehajtása.

Munkakör betöltésének feltétele:

- Legalább 3 év Python fejlesztői tapasztalat.

- Git, Docker, MySQL, AWS, Rest, gRPC-ben szerzett jártasság.

- Linux környezetben szerzett tapasztalat.

- Nyitottság Go programozási nyelv elsajátítására.

- Aktív, magabiztos kommunikációképes angol és anyanyelvi szintű magyar nyelvtudás.

- Kreatív, nyitott, csapatjátékos, proaktív személyiség, képesség az önálló munkavégzésre.

Amit biztosít a cég:

- Teljes távmunka a covid alatt.

- Heti 3 nap home office a vírushelyzet után is.

- Szakmai képzések támogatása.

- Innovatív, kreatív ötleteket támogató környezet.

- Startup jellegű, családias légkör.

- Jelentőségteljes projekt (egészségügyben használt, betegeket és orvosokat segítő termék).

Jelentkezz vagy érdeklődj a további részletek felől az cv@bluebird.hu e-mail címen!

Tehát még egyszer, röviden a legfontosabb tippek: 

Álláshirdetés tippek - Bluebird

álláshirdetésed keltse fel a figyelmet

Álláshirdetés tippek - Bluebird

stílusa legyen közvetlen, de igazodjon a célcsoporthoz

Álláshirdetés tippek - Bluebird

tartalmazza a cég által biztosított előnyöket

Álláshirdetés tippek - Bluebird

pontosan írja le a meghirdetett munkakörre vonatkozó információkat

Álláshirdetés tippek - Bluebird

százszázalékos nyelvi helyességgel íródott

Álláshirdetés tippek - Bluebird

jól átlátható, tagolt formai szerkesztés

Álláshirdetés - Bluebird

Hirdetési platformok

Ha pedig mindezzel megvagy és az álláshirdetésed csak a kilövésre vár, már csak ki kell választanod a megfelelő platformot, ami lehet:

Így ne szúrd el az álláshirdetést

Ha már tudod, hogyan hozz létre ütős álláshirdetéseket, az sem árt, ha azzal is tisztában vagy, mivel riaszthatod el a potenciális jelentkezőket.

Az egyik leginkább visszatetsző és gyakori hiba az úgynevezett hibrid pozíciók meghirdetése, vagyis amikor a megbízó egyetlen álláshirdetésben és pozícióban több munkakört is „elrejt”. A lebukás veszélye nagyon nagy, ráadásul az álláshirdetés nem csupán a célját nem éri el, de még reputációs problémákhoz is vezethet.

Érdemes odafigyelni az elvárások és a juttatások egymással arányosan való feltüntetésére is. De szerezhetsz fekete pontokat félreérthető szövegezéssel, töltelékmondatokkal és a sablonos, az unalomig ismert kifejezésekkel („versenyképes fizetés”, „fiatalos, lendületes csapat”) is.

Szintén visszatetsző lehe a manapság nagyon "divatos" ninja és superman típusú álláshirdetés és a véglegetig eröltetett, de kifejezetten ügyetlen "humoros" hirdetés is. Talán volt olyan év, amikor ezekre a hirdetésekre felfigyeltek az IT szakemberek, de ez már elmúlt.

Összefoglalva

1.

A jó álláshirdetés lényegre törő és informatív,

2.

a célcsoport igényeire szabott,

3.

jól tagolt, kiemeléseket és kulcsszavakat használ,

4.

kerüli az ismert és unott szófordulatokat és kifejezéseket.

IT állások és IT projektek a Bluebirdnél
Fizetések az IT szektorban - Bluebird
Állásinterjúval kapcsolatos tanácsok - Bluebird

Ha a blogbejegyzéseinkről mindig elsőként akarsz értesülni, kövess minket LinkedIn és Facebook oldalainkon is!


Ehhez kapcsolódó témák

Success message!
Warning message!
Error message!